Dagen da det holdt på å gå riktig så gale..

Da jeg fjernet en syk fisk fra 530 literen min i dag klarte jeg å glippe lokket så det smalt ned. Hele midtstaget falt av og ned i karet. Jeg følte glasset komme mot meg og det bulte ut både foran og bak. Han som monterte bakgrunnen i karet måtte ha midtstaget utav da dette ble gjort. Dette var ikke siliconert fast igjen. Snakk om sjokk. Fikk tømt karet i en hel.. fart og satt staget på igjen. Nå er det godt siliconert og jeg føler meg litt tryggere. Snakk om sjokk. Det var vel bare flaks at ikke glassene røk. Noen som har opplevd make? Har karet fått seg en svakhet? Akvastabil EffectLine 530 liter, 2 mnd gammelt.
huff, jeg har gjort akkurat det samme med en 720ltr (skulle ha nedi en altfor stor rot).. der er det heldivis 2 sånne avstivere på 720ltr men jeg fikk den på igjenn mens akvariet var fult, med MYE klemming å litt banning 8-)((avstiverne på mitt karr sitter i ett lite spor å er ikke poppnaglet fast som på mange andre akvarier)) siden du tappet det ned med en gang burde jo det ha begrenset "skaden\svakheten" som oppstod men her er jeg ute på veldig tynn is 8-)men jeg tror ikke det har fått noen svakheter så sant det ikke er opstått en sprekk eller veldig grove riper (igjenn så TROR jeg, er vel ute på den berømmelige isen igjenn her..)).. skulle hatt glassmester\moderator vidar til å kommentert den her tror jeg, jeg har skjønt at han kan litt om glass å sånt..
Tror du kan være glad dette dreier seg om et nytt kar, ja... Tenk om det hadde vært et brukt kar fullt av riper. Da hadde nok katastrofen vært et faktum... :S
Om det er sikkert nå, tror jeg nesten du må prøve deg fram med... Sjekke godt etter at det ikke pipler i fugene...
Har kikket og sjekket, kan ikke se vann noe sted. Staget henger heldigvis godt nå men da det falt av var det i hvertfall 5 cm for kort. Dette er også festet i noen spor. Skulle bare været en stripe silicon under etter det hadde vært av... Hadde ikke sjans å få det på igjen uten å tappe ned. Mest skremmende jeg har vært med på. Den stakkar fisken jeg plukket utav ble oppdaget i håven på gulvet ca 1/2 time etter uhellet så det var snakk om å sleppe alt og begynne tømmingen.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap