Fisk som "gisper" etter luft i overflaten

Hei. Virker som fiskene mine trenger luft. har en pumpe som står under vann så kommer ingen bobler eller luft fra den da de på akvariebutikken sa at det ikke var nødvendig.

dette gjør de etter jeg har medisinert vannet med contralck.
noen som ahr erfaring med dette?
Sett utblåset påpumpa di slik at den skaper god bevegelse i vannoverflaten. Da mettes vannet med oksygen og fiskene får puste. Om du har hatt en kur som er årsaken kan et godt vannbytte gjøre susen.
Jeg har ingen erfaring i forhold til det med medisineringen.
Men jeg også har opplevd dette om pumpe som ikke gir like mye som den skulle (tett eller lignende) men regner med at du har sjekket pumpa.
Om du har en luftestein så kan du jo sette den på så blir det nå luftet litt.
Kan kanskje være en fordel om det er kraftig medisinering.
Ellers så kan du jo flytte pumpa litt høyere i vannlaget slik at den bryter overflata litt.

Du må sørge for at det er god bevegelse i vannflata da medisiner har det med å fortrenge O2.

Hev utblåsningen slik at den står rett under vannflaten.
ok, ja takk for godt svar. jeg har 3 fisk som har dødd etter jeg medisinerte, en "støvsuger" og 2 guramier. kan dette ha noe med saken å gjøre da?

at de ble kvelt..
Kan være for lite oksygen i forbindelse med medisinering, at de har dødd av sykdommen du medisinerer mot, at karet er så nystartet (mindre enn fire uker gammelt) at du har giftstoffer i vannet eller masse andre ting. Umulig å si uten mer informasjon.
Har du testet for nitritt? Det kan gjøre at de gisper i overflaten.
takk for et veldig hjelpende svar Kristiansen. Du reddet fiskene mine. nå ser det ut som de har det veldig bra igjen
Marius Halvorsen
Hei. Virker som fiskene mine trenger luft. har en pumpe som står under vann så kommer ingen bobler eller luft fra den da de på akvariebutikken sa at det ikke var nødvendig.

Nok et eksempel på en dyrebutikk som gir ut feil informasjon til kunden, tragisk. Bra du kom inn her å spurte da, før du mistet fiskene dine.
a. du skjønner, pumpa skal egentli stå over vann, men har ikke feste til pumpa så vanskli å holde den i overflaten, nå bruker jeg bare teip på ledningen så ser ikke så bra ut. skal se om jeg får tak i en slange som passer til luftuttaket.
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap