Guppy jager guppy

For en lettere forklaring har jeg valgt å kalle guppyen som jager for A og guppyen som blir jaget, B.

Jeg hadde tre hannguppyer, men den ene døde for ikke så lenge siden. Etter det har B blitt jaget en del av A. Nå har det blitt så ille at B gjemmer seg hele tiden og A er konstant på leting, og når han finner B så blir han jaget til A mister ham av synet. Jeg har nettopp ominredet i karet, så der er plenty med gjemmesteder, men som sagt, A er hele tiden på leting, og det tar ikke langt tid før han finner B.
Kan problemet løses ved å sette inn en tredje hannguppy igjen for eventuellt å fordele raseriet til A litt? Det er sikkert noen som vil foreslå 4-6 hunguppyer, men jeg har altså bare 22-liter, og det blir litt vel smått for 8 guppyer og x-antall unger. Jeg har ikke lyst til å avlive noen av dem, men hvis det er det eneste som gjør at B ikke blir plaget ihjel så må jeg vel gjøre det.

Råd anyone? :/
Jeg studerte dem ganske mye i går, og det virker som B endelig har funnet en plass han kan gjemme seg; under rota. Så fort lyset ble slått av var han framme med en gang derimot, og boltret seg og svømte rundt. A kan tydeligvis ikke se ham når det er mørkt.
om det funket bra med tre han guppyer ville jeg ha kjøpt en ny
Det er nok det jeg kommer til å gjøre, men da er det jo en risk for at den vil bli mobbet, eller vil også bli en mobber. :/
Tilfeldig bekjentskap
© Tessa Brattsti-Øhlén
Reklame for plussmedlemskap