Hjelp- ancistrus egg over hele karet

Hjelp

Da jeg slo på lyset i dag oppdaget jeg at ancistrusen hannen hadde "kastet ut" en haug med egg, om ikke alle. Hva skal jeg gjøre?

Plukke de, og ha de i en boks med luftstein?

Eller skal jeg bare la de ligge?

Har nå tatt opp alle eggene i en boks som er plassert så det blir gjennomstrømming. Har også sett i hula til faren, og han har igjen noen egg der å. Blir sikkert noe som overlever.
Inaktiv bruker
kan fisk selv se om eggene er befruktet eller ikke, eller omd e er dårlige? tenker da på om det kan være det some r årsaken til at han har hivd de ut? bare en tanke som slo ned i huet på en ganske uerfaren akvarist
Sansynelig så har ancistrus far blitt stressa/skremt og dermed kasta egga ut av hula. HAr du flere enn en hann i karet?
Stresset hanne kan man også få dersom man er overivrig med å lyse inn i hula for å sjekke - da kan han finne på å kaste ut egga.
Min hann har det med å kaste ut egg av og til. Dersom de ikke er uberfruktet eller blir spist, så kan de klekke likevel...
Har en hann til i karet, men han er liten i forhold. Ja, men det rare var det jeg slo på lyset om morgenen lå eggene der. Tok de i boks som er plassert i karet med gjennomstrømning. Så får se. Hannen har igjen egg i hula i allefall. Blir spennende,

Takker for svar.
ZLIPPN
Har en hann til i karet, men han er liten i forhold. Ja, men det rare var det jeg slo på lyset om morgenen lå eggene der. Tok de i boks som er plassert i karet med gjennomstrømning. Så får se. Hannen har igjen egg i hula i allefall. Blir spennende, Takker for svar.

Har selv opplevd det samme et par ganger. Det jeg har gjort er å ha eggene i ei fødekasse. Strømmen fra pumpa er rettet mot f-kassa for gjennomstømning, samt luftestein under fødekassa. Har hatt nær 100% ut- telling. Lykke til

LOFFA
Ja, gjorde det jeg å. Har sånne fødekasser av netting. Hang en sånn i karet med den ene pumpe mot den, så strømmen gikk igjennom. Og sand i kassa. Nå begynner faen meg eggene å klekke.

Det er drit artig å få det til-

Hvis fiskene reproduserer seg er jo et tegn på trivsel!

Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap