Hva slags musikk liker fisken din?
Fisk hører eller merker jo godt musikk og annen lyd vi spiller. Hos meg merker jeg at corydorasene virkelig setter i gang med vimsing i gjorda når jeg setter i gang rock/metal, det virker bare som at de setter inn høygiret og spiser som gærne.
Er det noen spesiell musikk dine fisker liker eller reagerer på?
Er det noen spesiell musikk dine fisker liker eller reagerer på?
Postet 13.01.09 kl 13:31
Postet 13.01.09 kl 16:44
Inaktiv bruker
KjetilvFisk hører eller merker jo godt musikk og annen lyd vi spiller. Hos meg merker jeg at corydorasene virkelig setter i gang med vimsing i gjorda når jeg setter i gang rock/metal, det virker bare som at de setter inn høygiret og spiser som gærne. Er det noen spesiell musikk dine fisker liker eller reagerer på?
Kanskje de prøver å grave seg ned i frustrasjon? hehe, bare tuller
Postet 13.01.09 kl 17:14
Postet 13.01.09 kl 17:49
Lennart_Rene[QUOTE=Kjetilv]Fisk hører eller merker jo godt musikk og annen lyd vi spiller. Hos meg merker jeg at corydorasene virkelig setter i gang med vimsing i gjorda når jeg setter i gang rock/metal, det virker bare som at de setter inn høygiret og spiser som gærne. Er det noen spesiell musikk dine fisker liker eller reagerer på?
Kanskje de prøver å grave seg ned i frustrasjon? hehe, bare tuller
hehe er vel mer nærligende og tro det da hehe
Postet 13.01.09 kl 18:11
Stilig tråd! B) Blir ikke spilt så mye musikk til mine fisker, men har ofte lurt på om de ikke blir gaaaal av å konstant høre på duringa fra akvariepumpa. *stakkars*
Har også vært litt bekymra for om de skulle bli urolige av å høre på slagverket som sto på rommet ved siden av, der jeg bodde før.
Blir spennende å se hva andre skriver her.
Har forresten en cd med hvalsang på, men dette er vel ikke beroligende for fiskene -snarere tvert om hvis de tror de kan bli spist av en stor skummel hval. Haha!! (jajaja, dårlig med hvaler i ferskvann da men)
Har også vært litt bekymra for om de skulle bli urolige av å høre på slagverket som sto på rommet ved siden av, der jeg bodde før.
Blir spennende å se hva andre skriver her.
Har forresten en cd med hvalsang på, men dette er vel ikke beroligende for fiskene -snarere tvert om hvis de tror de kan bli spist av en stor skummel hval. Haha!! (jajaja, dårlig med hvaler i ferskvann da men)
Postet 13.01.09 kl 18:14
Endret: 13.01.09 kl 18:17
Postet 13.01.09 kl 20:34
Postet 13.01.09 kl 20:57
Postet 14.01.09 kl 08:32
Postet 14.01.09 kl 16:21
Mine fisk hører ikke en musikktone på akvarierommet, men de skvetter veggimellom hver gang naboen over oss slenger igjen en dør eller mister noe stort eller tungt i gulvet.
Det er ingen tvil om at fisk hører utrolig godt, og har ekstremt god hørsel. Lyd bærer også veldig godt i vann.
Jeg kan se at mine mest sky fisk blir redde og skvetter i skjul om mannen min skramler for mye med oppvasken helt ute på kjøkkenet. Det er en lyd jeg knapt registrerer en gang, men det gjør de - definitivt.
Det er ingen tvil om at fisk hører utrolig godt, og har ekstremt god hørsel. Lyd bærer også veldig godt i vann.
Jeg kan se at mine mest sky fisk blir redde og skvetter i skjul om mannen min skramler for mye med oppvasken helt ute på kjøkkenet. Det er en lyd jeg knapt registrerer en gang, men det gjør de - definitivt.
Postet 14.01.09 kl 17:23
Inaktiv bruker
Soundgarden, da svømmer de mot musikkanlegget!
Postet 14.01.09 kl 18:08
Postet 14.01.09 kl 18:12