Davids lile algeprosjekt

Inaktiv bruker
hei nå har jeg et lite algeprosjekt på gang jeg har fylt et syltetøyglas med lit sand og en liten paker med flytene plantegjøsel og noen steiner og selvsakt vann.for å se vor fort det blir begrod av trådalger.og for å gjøre bedre sukse ut av prosjektet så har jeg plasert sy ltetøyglaset i vinduet for å få ensa støre algevekst =

sån ser det ut nå

[External Image]

ps:jeg leger ut bilder i dene trøden ver gang det sjer en forandring i algebestanden i syltetøyglaset =
Alger er interessant Du må forresten ikke ha lokk på glasset.

Hvis du tar en algebegrodd ting fra akvariet vil algeveksten komme i gang raskere.

Jeg har tenkt å forsøke noe lignende for å dyrke alger til malleyngel.
Inaktiv bruker
tusen takk Håvard

ps:ok loke komer til å forsvine så fort som mulig men ikke før jeg leger meg for naten =
Det var jo interessant også for min del da jeg har fem små ancistrusyngel gående i et kar det ikke gror noen alger i. Hvordan kan de fremavlede algene fores med? Er det trådalger som hovedsaklig vil vokse slik?
Inaktiv bruker
Som tidene forandrer seg :P For noen tiår siden var det slik med innførte dyr som ble skadedyr , og her er det alger som sees på som negativt blir positivt -_- XD

:p
YES! Her kommer algeprosjekt altså! Kult! ;D
Inaktiv bruker
Blir artig å se hvordan det blir da :O)

:P
Tja, kan en ikke ha lokket på da? Jeg er ganske sikker på at det finnes ett sånt eksperiment man kan gjøre hvor en gjør som David og setter på ett lokk og så kan en se over tid hvordan det øker og minker på de forskjellige artene som lever i glasset.
Inaktiv bruker
ja men det kan vel vere at vis det blir nitrit i det glaset at det lukter vere vis man har på loke og skal oppne det ijen =
Inaktiv bruker
Helge
Fant [URLBLOCK1].

tusen takk for tipset helge =
Jeg gjorde ufrivillig noe lignende i høst når sommerværet og varmen fortsatt var der. Hadde en 2-liters bolle med pestsnegler i vinduet. Jeg brukte et bunnfilter til "gullfiskboller" som lokk slik at kattene ikke skulle gå og drikke fra det, så det tettet jo ikke helt. Jeg skiftet ikke vann på to uker, og da var det helt gjenngrodd med trådalger. Det var sol ca 12/14 dager.

Har faktisk et bilde også. Dette var etter en og en halv uke tror jeg.
Inaktiv bruker
fint bilde Majones
Inaktiv bruker
Du kunne jo tatt steiner derfra(hvis du hadde) oppi akvariet for å få et naturig utseedne......

:P
Inaktiv bruker
dete lile prosjektet mit går faktisk ut på å så vor fort algene bjyner å ta overhond i det glaset så jeg skal ikke sete i noe algesporer for algene komer jo av seg selv =
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap