Riktig forplan ?

Inaktiv bruker
Har laget en forplan til fiskene mine. Du kan se den på bildet. Er kostholdet bra nokk for kampfisken? Hva synes du og hva kan jeg gjøre for å forbere den?

Setter pris på alle svar og forslag
vanskelig å svare på det uten å vite hvilket fòr du bruker gitt.
Inaktiv bruker
Tenyrafar
vanskelig å svare på det uten å vite hvilket fòr du bruker gitt. :)

Foret er røde flak og tørkede mark eller noe lignede i en 150ml Batta forboks Foret er beregnet for kampfisk
Flott plan du har laget deg!

Ser ut som lyset er på veldig lenge?, blir ofte anbefalt med 10-12 timer.

Eggeplomme og kjøtt forurenser et så lite kar veldig fort, tror du med fordel kan bytte ut disse, levende mygglarver skal vel være lett å få tak i der på sommeren etter hva jeg hører?
Nå kommer det jo veldig an på hvor ofte du bytter vann også.
Inaktiv bruker
darwin
Flott plan du har laget deg! Ser ut som lyset er på veldig lenge?, blir ofte anbefalt med 10-12 timer. Eggeplomme og kjøtt forurenser et så lite kar veldig fort, tror du med fordel kan bytte ut disse, levende mygglarver skal vel være lett å få tak i der på sommeren etter hva jeg hører? Nå kommer det jo veldig an på hvor ofte du bytter vann også.

Jeg bytter ca en liter vann to ganger i uken, og hver andre uke tar jeg ut 1 fjerde dels med vann Kan godt bytte ut eggeplomme og kjøtt med mygglarver som selges på nettet Har dere noen forslag om noe annet som jeg kan gi til Pondus?

Kan jeg bytte ut dette med egge plomme og kjøtt ? :
Tetra Freshdelica mygglarver
Røde mygglarver, naturfôr i næringsrikt gele med ekstra tilskudd av vitaminer, sporelementer, proteiner og fett. Fôret har opptil 2 års holdbarhet i romstemperatur med høyere næringsverdi en frossentfôr. Gjør ikke vannet grumsete eller møkkete, gelèen kan spises i sin helhet. Sterilt pakket og fritt for sykdomsbringere som kan være i frossent fôr.
Pakken består av 16 rør av 3 gram med snacks til fiskene dine.
Inaktiv bruker
Har endret litt på planen, er den bedre nu?
Jeg synes det ser veldig bra ut, håper noen av kampfisk oppdretterne kan komme med innspill etterhvert. Kanskje du skulle endre navn på tråden slik at kampfisk kommer fram? Han vil sikkert også ha fluer og andre småkryp du finner.

Tror pondus vil tjene på å bytte mer vann, kanskje 5 liter når du bytter 1 nå? friskt vann gir friske fisk

Bare for å komme med noe helt annet så har jeg drømt om å ha kampfisk i et akvarium med risplanter, så hvis du kjenner noen som skal til asia og kan ta med såkorn har du en ide til ett utrolig kult konsept. Som jeg ikke aner om vil fungere.
Inaktiv bruker
darwin
Jeg synes det ser veldig bra ut, håper noen av kampfisk oppdretterne kan komme med innspill etterhvert. Kanskje du skulle endre navn på tråden slik at kampfisk kommer fram? Han vil sikkert også ha fluer og andre småkryp du finner. Tror pondus vil tjene på å bytte mer vann, kanskje 5 liter når du bytter 1 nå? friskt vann gir friske fisk :) Bare for å komme med noe helt annet så har jeg drømt om å ha kampfisk i et akvarium med risplanter, så hvis du kjenner noen som skal til asia og kan ta med såkorn har du en ide til ett utrolig kult konsept. Som jeg ikke aner om vil fungere.

Det går ikke ant å bytte forum navn, men jeg skal bytte 5 liter vann istede for 1. takk for hjelpen !
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap