Holde en forelesning

Inaktiv bruker
ja, jeg skal ha en forelesning på skulen der vi for lov til å velge hva tema vi vil.
og då tenkte jeg at jeg ville ha noe innen akvariehobbien, noen tips om hva jeg kan si eller tema innen akvariehobben? det er ingen i klassen som har samme interessen for akvariehobben som meg:P
Tja...
Kanskje ingen vits i å skrive om hvordan se forskjell på L-maller, eller noe annet spesifikt som er mest aktuelt for de som har holdt på en stund.
Kanskje du kan skrive om hvorfor folk har akvarier generelt? Hva er det som gjør at akvarister blir så fasinert av denne hobbyen?
Mange aspekter å komme inn på der:
Fint møbel - forskjellige biotoper - spennende akvariedyr - studere adferd -
plantekar kontra steininnredning - lage innredning selv - eksperimentere med teknikk (lys osv) - lære barn om biologi og økosystemer + + +
Kunne ha laget lang liste her, men du trenger jo ikke å skrive om alt.

Kom på en artikkel jeg leste som kanskje kan brukes:

Varför är du akvarist?

Og det er jo mange artikler og tråder her på AF også som kan brukes til inspirasjon.
F.eks denne som er morsom:
Du vet du er en akvaholiker når...
Uansett hva du velger; Lykke til
Du bør kanskje gå ut fra det som du er mest interessert i når det gjelder skolefagene. Er du god i kjemi så kan du ta for deg vannverdier og de forskjellige tingene som påvirker det. Liker du genetikk så går du for hvordan de forskjellige fargene arves ned, for eksempel albinogenet hos ancistrus. Liker du planter så kan du fortelle litt om hvordan et planteakvarium settes opp osv osv.

Det er masse interessant å finne under Artikler og Lenker her øverst på siden. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Michael Persson
Reklame for plussmedlemskap