Mange mennesker her inne, flotte mennesker med mange egenskaper til å hjelpe å gi råd til enkelte "virrehoder" som meg bla. som handler før jeg tenker osv.
Visste ikke helt hvilken tråd jeg skulle legge meg på,men jeg tar d her
De sier jeg er bitt av "liter" syken, og d kan vel stemme selv om jeg ikke har så mange "liter" enda- men d skal komme etter hvert, nå må jeg bare roe meg og finne ut av en del ting- prøve og feile, men jeg bare vet at utstyret skal være på plass først heretter... de siste 2 ukene siden Coryene mine la de første eggene har vært et mareritt, jeg er nå en gang slik, at et liv er et liv for meg og da må jeg gjøre mitt beste.
Men så har d jo seg slik, at i hvertfall på cory "kanten" så skjer alt i turbo fart, utviklingen skjer fort for fort spør dere meg...
Så d hadde seg slik at jeg måtte handle i turbofart jeg også, og med x antall jobber osv så måtte d gå galt da jeg kom hjem fra nattskift og fant ut at rundt 50-60 yngel var klekket... jeg vet ikke hva som skjedde, i hvertfall mistet jeg klekkebollen i gulvet, og der lå jeg på kne i knust glass, vann, snørr og tårer og lette febrilsk etter "microyngel"!
I ettertid ser jeg jo at d var d beste, d som skjedde- det ville vært værre om de sultet ihjæl foran øynene mine, for jeg ville ikke rukket å skaffe mat til de.
Jeg besluttet å planlegge, men d ville ikke coryene mine... de la nye egg selvfølgelig og jeg raste avgårde for å skaffe nødvendig utstyr og artemiaegg.
Vel hjemme så jeg sneglebataljonen på tur til eggene så her var d bare å handle, "knips" så var lille "eplesnuggle"i en annen kant av karet og d var bare for meg å høste egg, som nesten alle ble spylt ut i "verdensrommet" av det alt for store filtret jeg hadde "pressa" ned i karet!
Eh... 8 egg, d var vel ikke noe å gjøre seg grei av... det var så vidt jeg ikke lot de dra sin vei også, men så var det jo dette med et aldri så lite liv...
I alle fall, takk til Elin H, og Mona O, for de flotte artikklene om microorm, og artemia, steg for steg- dere er flinke
Takk til Trine for at du sender meg microorm kultur, og Tante Astrid og flere for at dere har tålmodighet med sånne som meg
Men jeg lærer, har artemiaegg stående til klekking til de 4 coryyngelen jeg har igjen...Nå tøyser jeg hehe, tror ikke det blir noe av de, men da får de andre fiskene kose seg litt heller - men jeg er igang og skal sette igang microormen når den kommer.
Jeg har lest mye, har anskaffet utstyr jeg trenger og kan senke skuldrene litt, tror jeg
Må innrømme at jeg er blitt veldig hekta på Cory, men jeg har et annet akvarium, med andre små fisk som etter hvert har blitt flere, men d med -er bare 60 l og passer meg vel for hva jeg putter oppi.
Familien min begynner derimot å bli litt hekta de også, så d blir vel mere "vann" etter hvert vil jeg tro
Ville bare takke litt, fortelle litt om mine tabber, men også om min glede
Tror d var Elin h som skrev noe om: hva skal en som står med hode i et akvarium hele døgnet, med sminke?
(tror d handlet om sminkekosten som hun bruker på microormen)
Nei vi trenger ikke sminke, trenger snart ikke dusje heller, å jeg er begynt å sjekke om jeg utvikler svømmehud mellom fingrene