Hus forsikring ang vann skader

Noen som vet hvor man får tak i hus forsikring som dekker vann skader på gul og over 243 liter vann?
Jeg bor en plass jeg må forsikre mine akvarier i tilfelle vannsker på gul skulle kommen.

Noen som vet om noen og anbefale ?

Håper noen kan hjelpe meg fort ang hus forsikring som dekker gulvskader når akvrium leker/ er sundt.

Takk!
Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og forklar situasjonen, kanskje dekkes det allerede av innbo-/husforsikring eller noe sånt. Hvis ikke kan du jo høre om mulighetene for å utvide forsikringa til å dekke også vannskader fra akvarier.
Jeg har forsikring i Terra - der er det dekket av vanlig husforsikring.
Plussmedlem
Hvilket forsikringsselskap har du nå?
De fleste selskap dekker slikt på f.eks. en vanlig villaforsikring.
Selmer
Jeg har forsikring i Terra - der er det dekket av vanlig husforsikring.

Vi har også vår husforsikring hos Terra.
Da vi har akvariene plassert i stua i andre etasje - og vannet ved en større lekkasje vil gjøre store skader - ringte vi Terra da 720 literen kom i hus.
De kunne bekrefte det vi allerede trodde etter studie av avtalen som omhandlet blant annet vannlekkasjer/skader. Den "vanlige" forsikringen vår hos dem, dekker også vannskader grunnet akvariene. Men dekker ikke skader på selve akvariet.
(de går på innboforsikring - som vi har et annet sted)

mvh
Vi har super forsikring og dekker skader hvis akvariet ryker. Akvariet går på innboforsikringen.
De fleste såkalte "super innbo" forsikringene dekker vannskader som følge av akvarier, og faktisk skade på akvariet selv, men du bør gi beskjed om at du eier et akvarium hvis det er over 100l. slik at det ikke blir en overaskelse for selskapet den dagen uhellet er ute.

Jeg har en sånn innbo som koster rundt 1000,- året
Ringte forsikringen for noen uker siden før vi satte opp karet for jeg lurte på om jeg måtte tegne egen forsikring på selveste karet men fikk da beskjed om at det gikk på innboforsikringen
Hadde oppe dette spørsmålet for en tid tilbake. Fikk litt ymse svar og ringte litt rundt. Bla til Sparebanken Vest hvor jeg er kunde. De kunne opplyse om at akvariesøl dekkes av innboforsikring. Hvordan det er med de bygningsmessige skadene vet jeg fortsatt ikke. Fikk ikke intrykk av at denne forsikringen dekket vannskade på bolig. Link til tråden:

Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap