Akvarie bøker...

Selv synes jeg akvarium bøker er litt undervurdert.
Man kan finne mye bra informasjon på nette uten tvil.
Men det finnes faktisk mye bra i bøker også.

Mange bøker tar for seg forskjellige biotoper. Der de skriver om levermåten til fiskene som holder til deg. Om det er mye eller lite strøm. Hvordan planter som befinner seg der osv...

Selv har jeg kun Den store Akvarie Boka. Og har lært veldig mye av denne.

Men er nå på jakt etter et par til. Sånn som Den store Akvarie Boka tar får seg veldig mye annet enn bare fisk. Hvordan man skal lage filter av forskjellige varianter, lage egne akvarium, vannverdier og best mulig hold av akvarium. Den tar også får seg noen fine elver med blant annet discus,scalare,sitrontetra og pennefisk. Disse lever gangske tett oppå værandre med noen forskjellige sverdplanter, Cabomba samt en rekke andre fine planter som pista og vannsilje.

Vil ha noen andre erfaringer fra bøker før jeg kjøper noe mer.

Nå tenker jeg også Norsk bok som tar får seg sør-amerika helst biotop med god beskrivelse av fisk og planter

Jeg vet ikke om du finner akkurat det du er ute etter her, men her er en tråd om bøker.

mvh
Lillian Ulriksen
Jeg vet ikke om du finner akkurat det du er ute etter [URLBLOCK1], men her er en tråd om bøker. mvh

Veldig godt tips
Lese vidre hehe "se om jeg finner det jeg lurer på"
Plussmedlem
Norsk akvarie- og hagedamleksikon er en fin bok.
Den kjøpte jeg seinest i går for kr 99,- hos bokhandleren.
Jeg hadde den selvfølgelig selv fra før, men jeg har en svigerinne med akvarium som snart har bursdag
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap