Ang. filter til pumpe / ny pumpe

Jeg har en Rena Superclean 60L pumpe som må ha et filter som heter Crystal2.
Det er svært få nettbutikker som har dette filteret. Hos tropehagen zoo koster et filter 119 kr. Dette varer i 3 uker.
Er det noen som kjenner til en plass hvor jeg kan få disse rimeligere eller har et forslag til en pumpe som er bedre, altså rimeligere i drift.
Plussmedlem
Jeg aner ikke hva denne "Crystal-dosen" inneholder, men det hører merkelig ut at man skal være nødt til å kjøpe en slik hver tredje uke. Dette blir jo veldig dyrt.

Jeg vil heller anbefale deg at du kjøper f.eks. et Fluval-filter.

Disse kan du også modifisere hvis du ønsker.
Kanskje du kan gjøre noe lignende på Rena-filteret ditt?
Jeg tenkte å bare kjøre pumpen uten det kjemiske filteret. Det er jo svamp i pumpen. Vil dette holde når jeg bare tilsetter salt i vannet?
Plussmedlem
Filteret ditt er nok litt lite til 67 liter.
Filtreringsegenskapene er veldig begrenset på dette Rena-filteret, for jeg har en mistanke om at svampen som skal huse de gode filterbakteriene er litt liten.
Går det an å legge inn en "blåsvamp" der denne "Crystal-dosen" egentlig skal sitte?

Veit ikke hva slags salt du tilsetter, men salt er som regel unødvendig i et ferskvannsakvarium.
takk for svar
har mulighet å putte inn en blåsvamp der filteret skal sitte.
har 5X3,5X4CM (lbh) til rådighet.
dette er det eneste jeg putter nedi akvarie nå er dette når jeg skjifter vann.
Trenger jeg ikke det? Er det noe annet jeg bør putte ned i ?

Det der er ikke annet enn vanlig salt. Helt unødvendig som fast tilsetning i et ferskvannsakvarium.

Fungerer karet greit som det gjør, er det ikke nødvendig å gjøre annet enn å bytte 30 % i uken og erstatte med rent, friskt vann
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap