Frustrasjon over selvvalgt bosted!

Kjenner jeg er irritert i dag..
Har lyst på større kar.. helst nytt, stort og flott, men lommeboka roper ikke akkurat over seg av begeistring for den tanken, så da har jeg manet hodet over til å tenke kjøp av brukt kar..
Men så var det det med lokalisasjon da.. Bor ikke akkurat i verdens navle (selv om jeg jo har det innmari fint her jeg bor... på alle andre områder enn akvariehobbyen..), og kjøp og salg-sidene flommer ikke akkurat over av glimrende tilbud og passende kjøp for meg..
Bodø liksom.. hva selges her?! ikke så veldig mye.. Har sett en del annonser av typen "pent brukt, urgammelt 75-liter selges for 5500 kr. Karet har stått ubrukt i kjelleren i 25 år, men er ripefritt og framstår som nytt.."

jeg vil, jeg vil, jeg vil, jeg vil!! (ser for meg at jeg ligger som en annen toåring i trassalder og roper på gulvet hos den lokale akvariebutikken..)

Vurderer alvorlig å flytte til Østlandet.. for der har de så mange flotte, pent brukte, store, fine, billige kar til salgs...

*grr..*
Skal kjøre innpå litt påskesjokolade for å se om ikke humøret bedrer seg..
Kanskje jeg skal stikke innom kjøp og salg-sidene en gang til også? Kan jo hende at det har kommet noen nye annonser der siden sist!?

Mitt motto for april: den som leter han finner

God påske alle sammen!
hehe du får prøve å bestikke noen østlandske bruktakvarie-selgere til å få akvariet hivd i postkassa mot å betale porto pluss et par hundre ekstra for jobben med å pakke det, dette blir selvsagt en dyr forsendelse som bør forsikres.

-eller eventuelt sette deg inn i hvordan man limer et kar selv, et umontert akvarie skulle være noe enklere å sende i posten.
Jeg spurte en nettbutikk om de kunne sende meg et akvarie med vanlig post, de sa at det var helt ok men at det var 80% sjangs for at akvariet ville gå i stykker på veien :s
cerc
Kjenner jeg er irritert i dag.. Har lyst på større kar.. helst nytt, stort og flott God påske alle sammen!

Prøvd dahlsdyrerike?
Føler med deg. Kjenner godt igjen følelsen.
Bor midt i Norges land, helt ute ved kysten. I svært landlige omgivelser hvor tilgang til fisk og utstyr er heller dårlig. Tre timer til nærmeste zoo butikk bare for å få tak i fiskematen over disk.

En utfordring det. Og en tolmodighetsprøve.
Følg med i annonsene. Legg penger til siden - du bare må regne med å betale mer enn de som bor sentralt.
Planlegg en eventuell feriereise med stooor bil til et sted hvor du kan handle inn til din hobby.
Få venner og familie rundt i landet til å gjøre kjøp for deg. Så har du eller de, en god grunn for å ta et besøk i nærmeste fremtid.

Spis videre på påskesjokoladen din og vent til anfallet går over. Jeg lover, det gjør det. Vi har det flott vi som bor på kysten i Nordland fylke. Man kan ikke få alt uannsett hvor man bor.

mvh
Samlern 2008
[QUOTE=cerc]Kjenner jeg er irritert i dag.. Har lyst på større kar.. helst nytt, stort og flott

Prøvd dahlsdyrerike?

Ja, det er jo ikke lengre for cerk å kjøre fra Bodø til Moss, enn for Samlern 2008 å kjøre fra Drammen til nord Italia..
he,he, flire høyt..
En tur til nord-Italia er vel ikke å forakte?! :P

hmm, nei, alle gode råd mottas med takk.. og med de erfaringene jeg har i forhold til Posten Norge for tiden ser jeg ikke bort i fra at jeg heller lærer meg å lage/blåse glass og lime selv enn å satse på å bestille langt borte fra og håpe det kommer velberget fram..

Har hatt en del slike anfall jeg også når jeg har sett gode tilbud på store kar som selges brukt -på helt andre kanten av landet. Jeg endte til slutt opp med å sette meg i bilen og kjøre mangemangemange timer (var hjemme etter 15,5 t. inkl. besøket og da hadde jeg ikke matpause annet enn noen skiver på ferga) for å få tak i større kar. Veldig impulsivt, men det var såpass billig at det var verd det selv om jeg brukte like mye i bensin+ferge som karet kostet. (Håper bare det er tett og funker som det skal -det får jeg ikke sjekket før til høsten når jeg skal til med det prosjektet :P ) Så bare vent -det ER mulig om du sjekker annonsene jevnlig og har muligheten til å bare gjøre det. Ikke gi opp håpet, en dag kan det bli din tur. (Liten pep-talk der)
Og når det gjelder posten.......... ikke vær så slem mot deg selv at du prøver det. Men det finnes jo andre som frakter, -sikrere, raskere og kanskje til og med billigere.
ja, å få tak i noe bra er ikke bare bare her i området. fisk er tilogmed vanskeligere enn akvarier
Takk for tips, men har satt en nedre grense på 250 liter, så når jeg først skal investere i noe nytt/brukt må det være større enn 250 liter...

ja, Pål, er ikke bare-bare å få kjøpt/solgt fisk her oppe heller.. eller, å få solgt er vel ikke det største problemet, men det å få fraktet fisken til kjøper er av og til lettere sagt en gjort.. Greit at man klarer å "lure det til" sånn etter hvert
Har gjengen det bra forresten?
jada, de trives bare fint, vokser og har det bra.
Ja, det er jo nå vi på østlandet skjønner hvor bortskjemte vi er....... Hvis jeg trenger litt inspirasjon og noe nytt og spennende, så kan jeg til og med ta en tur på Akvariemagasinet på en SØNDAG! Anbefaler deg en Oslo ferie i år med STOR bil!!! Sitter selv på internet om dagen og leter etter fiske butikker i Danmark!
Har en til deg
i jøteborg så er det en dyrebutikk som liger vedsiden av bilka som heter styr på dyr der må du bare reisen der er det fint du gitt
Tilfeldig bekjentskap
© S i m e n
Reklame for plussmedlemskap