Skal kjøpe brukt akvarium med fisk, men hvordan gjøre det praktisk??

Skal endelig få meg større akvarium Etter å hatt et 120 l i 4 år har jeg kjøpt meg et på 400 l..Men før jeg får det i hus, lurte jeg på:

- Er det best å ha de nye fiskene oppi det gamle akvariet (120 l) , eller ha de i en stamp i mellomtiden?? kommer jo til å gå noen timer før det nye akvariet er klart til bruk...

- Går det greit å fylle helt nytt vann eller bør man ta med noe av det gamle? Filteret er jo "innkjørt"..

Andre tips tas også imot med stor takk
bland litt da?? sjift vann på 120 L det vannet du tar ut bruker du i det nye. sammen med nytt vann. det må no gå bra
ta fisk og pumpe(r) først. OM de går sammen med det du har i ditt akvarie fra før, kan de jo bo oppi der et par timer.
Så setter du pumper til å gå i en balje eller bøtte sånn at ikke filterbakteriene dør. Da slipper du stresset med filterbakterier som dør, og kan konsentrere deg mer om resten av arbeidet.
Jeg ville brukt 120 literen.Passer ikke fisken sammen ville jeg lagt posene med de "nye", oppi karet for å holde de varme.Pumpa ville jeg også satt i gang i her.
Fiskene passer sammen så det blir ikke noe problem blir bare litt mye fisk i 120 literen....men det går vel for noen timer

Men en ting til - Det vil jo ta en stund før det nye vannet blir temperert dersom jeg tar kaldt vann rett fra springen...for varmt vann er vel ikke noe bra eller hur???
kan det være en idè og tappe kaldt vann i badekaret og la det lunke seg der en dag?
Ka med å ha lonka vann i da? ca 25 bare ta det på filingen. det bruke æ å gjør når æ sjifte vann
Vil det ikke da bli " giftstoffer" fra varmtvannet selv om det er lunkent??
Det er ikke noen problem med å bruke temperert vann ved påfyll,og det er heller ikke noe stort problem å la alt gå i 120 literen til 400 literen er klar.
Åååh, så spennende! Jeg elsker å jobbe med sånne prosjekter, gratulerer med 400-litern
Da takker jeg for svar og gleder meg i hjel til lørdag!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap