Fler her som har krabbe i akvariet?

Er det flere her inne som har krabbe i akvariet sitt? noen som har litt forskjellige tips om trivsel, mat osv?
jeg har.. to stk. Spiser det meste de kommer over...
hehe, okei.. er det vanlig at de skal gjemme seg mye? eventuelt hvilke vanntemperatur liker de best?
De gjemmer seg om du går forbi, men sitter en helt stille kommer de frem.
Unntatt ved foring da kommer de løpende.
Jeg har 24grader i vannet
hehe, det er såpass ja.. noe spesielt man bør tenkte på sånn generelt med krabber? satt opp en 15 liter i går og satt i gang.. kan legge ved bilde.. noe jeg burde gjort om?
Helt tett lokk!!!! Ikke mange cm som skal til for at de kommer seg ut..
Ellers har du krabbene spaserende på gulvet
Er det ikke de krabbene som må ha luft? eller har dem gjeller? Er jo noen som har en av dem.
Jo må ha luft, men det får de via en del av akvariet overvann.. f.eks en stein eller en rot som er over vannflaten. Disse griser også mye så må ha en god pumpe, men ikke sterke strømmninger....
Bør også tilsette litt salt.. Og skal ha litt høy GH. 10-20
Ville hatt litt mindre vann i akvariet enn det du har. Da får du en fin plass for de øverst på roten...
Jafser dem i seg fisker da? Sånn som black molly o.l
EivindG
Jafser dem i seg fisker da? Sånn som black molly o.l

Mine går sammen med Kampfisk og kardinaltetra. Så har ikke erfaring med det. Men en kan aldri vite. Ble anbefalt da jeg kjøpte de at de ville spise opp all fisken, men det har de ikke gjordt. Bare passe på å gi de nok mat så går det fint. Mine får Tetra waffer Mix. Beregnet på bunnfisk og kreps..
okei skal lage lokk, det har vært i tankene, så skal få gjort det snart er de flinke til å klatre opp bratte "bakker" ?
Tror dem tar ledninger og, leker elektrikere. Dem klatrer i alt som henger rundt.
ok. hehe.. for ser at rota er litt bratt opp, så usikker om den kommer seg opp. hehe
Finnes det en sprekk kommer de seg opp uten problemer. Hadde noen på besøk her ei uke mens de ventet på sitt nye hjem (feriegjest), de klatret opp under hang on filteret mitt. De spiste plantene mine, catappabladet var skikkelig snadder og forsvant rimelig kjapt.

Senk vannstanden (er det bare krabber i karret?) og lag deg paludarium. Skikkelig vakkert å se på, samtidig som krabbene vil stortrives.
hehe. nei, det lever også 2stk små blå acara oppi der..
Christer B
ok. hehe.. for ser at rota er litt bratt opp, så usikker om den kommer seg opp. hehe

Mine klatrer opp i silikoneringen i hjørnet så det er nok ikke noe problem
ok så min satt oppå roten nå nettopp når jeg kom hjem :-P
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap