Fluval 3+ til en 60 liter?
Postet 02.05.09 kl 21:01
Endret: 02.05.09 kl 21:29
Hei, og velkommen til AF
Denne tråden (eller deler av den) kommer til å bli slettet av moderator.
"Rubrikk" er stedet for "Ønskes kjøpt".
Denne tråden (eller deler av den) kommer til å bli slettet av moderator.
"Rubrikk" er stedet for "Ønskes kjøpt".
Postet 02.05.09 kl 21:16
Endret: 02.05.09 kl 21:18
Postet 02.05.09 kl 21:19
Postet 02.05.09 kl 21:41
Postet 02.05.09 kl 21:43
Fluval 3
har jeg brukt i 4 år uten noe som helst problem faktisk ikke bytta svamp en gang
Postet 02.05.09 kl 21:46
Fluval 1+ blir litt stusselig, ja.
Selv kjører jeg Fluval 2+ i 54 literene mine. Men også det blir litt lite med min belastning. Har derfor et annet innvendig filter i tillegg i disse karene.
Fluval 3+ er stort nok til 60 liter, men det er også stort med tanke på høyden på selve filteret.
Tror det er ca. 27 cm.
Selv kjører jeg Fluval 2+ i 54 literene mine. Men også det blir litt lite med min belastning. Har derfor et annet innvendig filter i tillegg i disse karene.
Fluval 3+ er stort nok til 60 liter, men det er også stort med tanke på høyden på selve filteret.
Tror det er ca. 27 cm.
Postet 02.05.09 kl 21:47
Postet 02.05.09 kl 21:49
LoomisFluval 1+ blir litt stusselig, ja. Selv kjører jeg Fluval 2+ i 54 literene mine. Men også det blir litt lite med min belastning. Har derfor et annet innvendig filter i tillegg i disse karene. Fluval 3+ er stort nok til 60 liter, men det er også stort med tanke på høyden på selve filteret. Tror det er ca. 27 cm.
Hva er det andre filter du har i akvariet ditt da?
Vil det være lurt og ha et filter hvor du kan legge et innsug nesten i bunn av akvarie?
Postet 02.05.09 kl 21:52
Lyd
Kim Andre MartinsenVille rett og slett anbefalle 2213 classic fra eheim.. Her får du kjempe mye for pengene :-) Og du har et filter i mange år.. Dette vil passe perfekt etter det er innkjørt :-)
Leste noen steder at eheim bråker litt. bråker denne mye eller?
jeg hører jo litt summing fra den jeg har nå.
Postet 02.05.09 kl 21:52
Dette er et utvendig filter.. Min erfaring med disse er at etter 3-4 uker er denne stille som en mus.. Og når du har denne i et 60Liters kar trenger kun nok ikke rense med enn 1 gang i halv året
Hadde 2 sånne gående på kjøkknet å høre om trent ingen ting..
Men vis man bruker innvendig filter pleier disse å dure mere etter min erfaring.
Det er veldig mange fordeler med å bruke utvendig.. Slepper å skremme fisken så ofte og mindre jobb samtidig som den holder karet mye renere og fri for slemme bakterier enn et innvendig filter som fluval 3 ville gjort
Så dette er å anbefalle.. Prisen blir på rundt 1000 kr ink frakt Og er en svært hyggelig pris med tanke på hva man får igjen for pengene
Husk å kjøp med filter materiale
Denne prisen er fra webzoo.no
Håper dette var til litt nytte
Mvh: Kim Andre Martinsen
Hadde 2 sånne gående på kjøkknet å høre om trent ingen ting..
Men vis man bruker innvendig filter pleier disse å dure mere etter min erfaring.
Det er veldig mange fordeler med å bruke utvendig.. Slepper å skremme fisken så ofte og mindre jobb samtidig som den holder karet mye renere og fri for slemme bakterier enn et innvendig filter som fluval 3 ville gjort
Så dette er å anbefalle.. Prisen blir på rundt 1000 kr ink frakt Og er en svært hyggelig pris med tanke på hva man får igjen for pengene
Husk å kjøp med filter materiale
Denne prisen er fra webzoo.no
Håper dette var til litt nytte
Mvh: Kim Andre Martinsen
Postet 02.05.09 kl 22:01
Magnus StokkanHva er det andre filter du har i akvariet ditt da?
Det er et eldre Sacem-filter og mindre filter fra Aqua-El.
Du kan eventuelt også modifisere Fluval-filtrene. En modifisert Fluval 2+ burde være tilstrekkelig i 60 liter.
Postet 02.05.09 kl 22:03
Da er
fluval 105 minst like bra=) hatt mere problemer med eheim enn med fluval=)
Postet 02.05.09 kl 22:05
Filter
Hvor får jeg tak i andre filter til fluval da? dem som ikke er orginale?
Postet 02.05.09 kl 22:17
Hvis du tenker på blåsvampen som er beskrevet her så kan den kjøpes i dyrebutikken.
Ofte selges disse i større plater, men det er mulig at du kan få kjøpt kappet etter ønske.
Ofte selges disse i større plater, men det er mulig at du kan få kjøpt kappet etter ønske.
Postet 03.05.09 kl 12:33
LoomisHvis du tenker på blåsvampen som er beskrevet [URLBLOCK1] så kan den kjøpes i dyrebutikken. Ofte selges disse i [URLBLOCK2], men det er mulig at du kan få kjøpt kappet etter ønske.
Okey! takker, prøve og få tak i en brukt tenkte jeg. og kjøpe nytt filter og la det ligge i akvariet en stund før jeg legger det i pumpa. så de får dem riktige bakteriene
Postet 03.05.09 kl 16:21
Postet 03.05.09 kl 18:55
Og jeg mener
det motsatte=) har 5 stk fluval igang og 5 eheim, men men smaken er som baken
Postet 03.05.09 kl 18:59