Ideer rundt oppsett av 96-liter?

Trenger synspunkter og erfaringer:

Driver og setter opp en 96-liter nå, med 36 watt lys og finkornet rådasand. Oppi der har jeg plantet Pogostemon helferi , Glossostigma elatinoides, Echinodorus "Aquartica" , Rotala sp. "Green" og Hydrocotyle leucocephala - samt javamose da. Driver fortsatt og planlegger og leiker med hva jeg skal ha og ikke

Jeg har en forkjærlighet for coryer og reker, samt små fiskearter (f.eks Microrasboaer). Har litt lyst på kobinasjonen coryer og en "stimfisk" i dette karet, men er usikker på hva som er egnet.

1) Glossoen, kan jeg regne med at den dør av for lite lys? Hvis den overlever i slike forhold, vil den feste seg i sanden i såpass grad at jeg kan ha coryer i karet?

2)P. helferi - fester den seg godt nok? (Med tanke på coryer?)

3) Kileflekkrasbora - vil de la plantene være i fred? Vil de kunne trives i klartvann med relativt mye lys (for en sortvannsart)

4) Vinkeltetra: like kranglete som sitt rykte? Spiser de slike småplanter?

5) Hva med Pseudomugil-artene? Er de kanskje mer passende for ett "lyst selskapskar med mye planter" ?

6) Eventuelle reker som kan passe inn i karet i tillegg ville være et stort pluss

Tar gjerne imot alle slags tilbakemeldinger og ideer. (innredningsmessig, befiskning osv)

Bilde kommer.
Her er et snapshot av karet slik det står nå.
*bumper denne i håp om svar på et eller flere av spørsmålene*
Ingen i det hele tatt som har vært borti noen av disse problemstillingene? :S
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap