Vi akvarister under 16 :)

Tenkte vi kunne ha en egen tråd vi også, og jeg synes det er kos å snakke med akvarister på min egen alder.
Så; fortell om fiskene dine, hva du gjør for å ha råd til alt dette, og foreldrenes reaksjoner når du kommer inn i huset med et 5 kar
Hei
jeg ar enig i det du men jeg er bare 12 år
Jeg er en gutt på 15 år, startet med denne hobbyene for litt over et år siden med et kar på 60 liter, og etter det har akvariumene bare kommet hjem til meg. Først et 43, så et på 185, deretter et på 54, så et på 43 og til slutt et på 37, så man kan si at det har tatt av! Soverommet mitt er fult nå, så blir ikke flere akvarium før jeg flytter ut, hehe.

Fiskene mine ja, her er det bare Corydoras:
Corydoras aeneus 6 stk
Corydoras agassii VF 2 stk
Corydoras axelrodi 5 stk
Corydoras `Black Venezuela` 9 stk
Corydoras elegans 5 stk
Corydoras gossei 5 stk
Corydoras habrosus 6 stk
Corydoras `Red Laser` 2 stk
Corydoras metae 9 stk
Corydoras simulatus 10 stk
Corydoras virginiae 7 stk
Corydoras weitzmani 5 stk

Listen begynner å bli lang så jeg har skaffet meg en god samling. I tilleg har jeg fått interesse for snegler. Sngeler jeg har nå er:
Tylomelina sp.
Brotia pagodula

Har også Tigersnegler, Eplesnegler, Hårsnegler, ++ men de skal jeg kvitte meg med, så jeg skal bare ha Brotia pagodula og Tylomelina sp/ Sulawesisnegler.

Hvordan jeg får råd til dette er jeg egentlig ikke helt sikker på... Går med reklame hver tirsdag, men er ikke store ruten så blir ikke mye over 100,-kr gangen, så ca 500,kr i måneden. Men det går jo nesten 500,-kr i fôr hver måned, så....

Foreldre ja, nei de begynner å bli lei av alt som kalles fisk og akvarium, så de har ikke lenger kontrol, men det er like greit så får jeg styre på og gjøre akuratt hva jeg vil.
ciklidesyka : alle under 16 tenkte jeg kunne skrible her om de ville, og 12 er jo ikke mer enn 16, er det vel : )

Haha, Dæsken, Magnus du må ha stort rom! :o

er 14 år.
Selv har jeg bare tre kar. en 38liter med guppys, platys og litt sånn, venter på at noen endlersguppis skal komme så starter jeg oppdrett på det det blir gøy, håper jeg.
Har en 5liter der det går tre kirsebærreker, eller, de er visst blanding av mange rare ting, for de er gule! :p det kommer tre krystallreker denne uka
- begge disse står på rommet mitt

Åsså har jeg 60literen som jeg fikk fra en som skulle slutte akvariet, skylle fiskene i dass å bli ferdig med dem. men jeg overtok da, for fisk skal ikke i dass! uheldigvis var det 3 store skalarer i det karet, så de er akkurat flytta ut, og lever godt i en 400liter nå :o) I tilegg er det en pleco oppi som jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av.
- Kommer palettyngel som skal være i dette karet denne uka

en tohundreogfemtiliter skal snart opp, når man har overbevist mamma.

Pappa er kaptein, og borte halve året, så han bare løfter øyebryna når han ser meg rote nedi akvaria mine :p mamma er mer irritert over de, men jeg driver å myke henne opp nå, og det funker fett

Penga var ikke et problem før, men jeg har så å si kun sesongjobber, - leverskjærer, medaljongskjærer og sløyer, alt har sesonger, og nå på sommeren skrumper penga inn. blir nok ikke fiskeforøkelse før til høsten
Ja det vet jeg
hehe
påtide og fortele om meg

jeg hade først en bole med kampfisker så skøpte jeg et 60 l
og så et 30 l til kisebær reker og så et 54 l som jeg nå butet med et knust 93 l som er oppe og går nå og jeg har mase platyer og en godel ciklider
blant aent et ilbukpar men maseyngel kan ta et bilde med mobilen da imorgen
et par med palet er som netopp hade egg men de er enå nye så de spiste de
et nøkelhulciklide 1+1 som jeg prøver og få igan mase kufisker husker ikke navn kan se om jeg finer det eterpå
en golden som jeg skal bute eler gibosrt sidenjeg bare har en
en hero
og en øreål som sefølgeligt ikke er siklider
legertil et bilde av grasjen min men det er komet nye kar og så
og multisinosa pare mit så er solgt
hade alekaren på rome men de tok jeg ned i garasjen og erstatet med oinedyr
så glømte jeg helt den kloreken og alle de 112 eplesneilne mine
Hei.
Jeg er bare 10 år.
Begynte med denne flotte hobbyen for bare en måned siden.
Og syntes det er moro med fisk.
Corydoras er min favoritt

Har bare et akvarium med gullfisker.
Skal få et nytt akvarium av pappa om noen dager
Der skal jeg ha corydoras,platy og kampfisk.
hei
er 14 år og nybegynner med alt dette med fisk og akvarium
jeg har et 63 liters og 3 guppy og en platy
Nå er ikke
jeg tol lengre nå er jeg 13 blir det idag jippi
ciklidesyka
jeg tol lengre nå er jeg 13 blir det idag :)jippi

Gratulere med dagen
Jeg er 12 år og har et akvarie på 40 l og et på 100 l Synes det er veldig morsomt og guppyene mine har fått masse yngel
Glemte å skrive åssen jeg får råd til alt dette.

Jeg får litt av mammen og pappen min.
Og så klipper jeg gresset litt det, og blir jo noen hundre lapper av det
Og så sparer jeg en del.
Hehe
ja jik på en måte ligt hor meg og da
tusen takk
jeg har nettop kjøpt meg fire nye 60 litere som jeg skal sette opp etter sommerferien. så har jeg en 90 liter, 40 , 30 , 5 og en 80 liter som står hos pappa. glemte nesten å skrive at jeg er 15 år hehe
Inaktiv bruker
Oh, min tur min tur!
Jente på 13 år. Starta med at jeg overtok to gullfisker som jeg hadde i en bolle på 3 liter. Kjøpte så en bolle på 12 liter, og så et akvarium på 18 liter. Gullfiskene døde av nitritforgifning når jeg satte dem over i 18 litern. Syntes det ble så tomt der da, at jeg kjøpte noen stakkars neontetra.. Syntes karet ble for lite, så kjøpte et kar på 33 liter.. Så et kar på 45 liter =D deretter et kar på 62 liter.. og nå sitter jeg her med et kar på 128 liter.. Hehe.. mamma er ganske lei vann nå. *kniise*

Favorittfisken min er Corydoras. Søteste fiskene ever! Sugemaller og reker liker jeg også
Hehe... er 11 blir 12 om mindre enn en mnd...
fikk fisk først gang for 2 dager siden... var uheldig å valgte rødmunntetra... som viste seg å være veldig sensetiv...
en er død allerede...
Bryr meg ikke særlig om så mye penger... fiskene er de vitigste... Bare får penger uansett...
men på undulaten min bruker jeg mest av mine penger...
Hei
okei det var sun men men plejer somregel å gå bedre etervært
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap