Dele akvariet i to med netting...
Jeg har planer om å dele inn 120 litern hvor det går kjempe epler og marisa epler inn i to deler. Har mistanke om at kjempene spiser opp eggene til Marisaen og vil derfor prøve å skille de to. Men hvor får jeg kjøpt sånn stiv netting som de har i dyrebutikkene til å dele karet i to. Er det noen som kan komme med tips om andre og bedre løsninger så er jeg takknemlig for det. Går det an å bruke vanlig fluenetting og lage en ramme og feste den med silikon evt?
Postet 17.08.09 kl 22:26
Postet 17.08.09 kl 22:48
Postet 17.08.09 kl 23:06
Postet 17.08.09 kl 23:12
Postet 17.08.09 kl 23:14
Postet 17.08.09 kl 23:17
Jeg måtte dele et kar en gang pga påpasselige palettciklideforeldre sammen med kardinaltetra. Da lagde jeg en ramme av bambusblomsterpinner og sydde på myggnetting. Det virket, men var ikke spesielt dekorativt.
Hva med å dele karet med blåsvamp? En bit som er like høy og dyp som karet og 3-5 cm tykk burde fungerer fint som skillevegg, og i tillegg blir det som et ekstra filter.
Hva med å dele karet med blåsvamp? En bit som er like høy og dyp som karet og 3-5 cm tykk burde fungerer fint som skillevegg, og i tillegg blir det som et ekstra filter.
Postet 17.08.09 kl 23:18
takk for alle forslag. Vil gjerne ha flere forslag til løsninger og evt hvor man får kjøpt ting hen. Hva med festeanordninger. Finns det sugekopper hvor man evt kan smette en plate inni f.eks. ? Dette med pinner ga meg en ide. Hva med å veve en plate av pinner og fiskesnøre ol. Jeg har jo tilgang på massevis sv fine små steiner, kanskje jeg skal mure opp en skillevegg av naturstein? Feste de sammen med silikon? .......tenke tenke...
Postet 17.08.09 kl 23:41
Postet 17.08.09 kl 23:46
Postet 18.08.09 kl 00:07
Det er mye å spare på ebay, spesielt hvis du kjøper ting som koster under 200kr pluss frakt eller en del mer slik at det dekker fortollinsggebyr etc. Og som du ser så får du tak i ting der som ingen sjappe her hjemme har vett til å selge.
Det er svært liten risiko å handle på ebay og å bruke PayPal. Ebay/PayPal garanterer beløpet dersom du blir svindlet. Mange millioner bruker PayPal allerede, og har brukt det i mange år. Dett er tryggere/like trygt som å ta ut penger i minibanken.
Du kan bruke visa-delen på ditt vanlige bankkort, men dette blir trukket direkte fra din konto. Derfor anbefales det å ha et eget kredittkort som du får egen faktura på til bruk i nettbutikker. Bla. gebyrfri.no har en grei løsning der det ikke koster noe å få og å bruke hvis man nedbetaler alt hver måned.
Du løper faktisk en større risiko hvis du feks. handler hos nettbutikker der du betaler til bankkonto på forskudd. Skulle jeg vært skeptisk ville jeg vært det til et firma som kun tilbyr forskuddsbetaling, til tross for at forbrukerrådet anbefaler folk å betale med et kredittkort på nettet og være på vakt når man oppfordres til å betale på forskudd.
Å være skeptisk er ofte en balansegang mellom sunt og dumt.
Det er svært liten risiko å handle på ebay og å bruke PayPal. Ebay/PayPal garanterer beløpet dersom du blir svindlet. Mange millioner bruker PayPal allerede, og har brukt det i mange år. Dett er tryggere/like trygt som å ta ut penger i minibanken.
Du kan bruke visa-delen på ditt vanlige bankkort, men dette blir trukket direkte fra din konto. Derfor anbefales det å ha et eget kredittkort som du får egen faktura på til bruk i nettbutikker. Bla. gebyrfri.no har en grei løsning der det ikke koster noe å få og å bruke hvis man nedbetaler alt hver måned.
Du løper faktisk en større risiko hvis du feks. handler hos nettbutikker der du betaler til bankkonto på forskudd. Skulle jeg vært skeptisk ville jeg vært det til et firma som kun tilbyr forskuddsbetaling, til tross for at forbrukerrådet anbefaler folk å betale med et kredittkort på nettet og være på vakt når man oppfordres til å betale på forskudd.
Å være skeptisk er ofte en balansegang mellom sunt og dumt.
Postet 18.08.09 kl 00:43