Frakte fisk med fly?

Jeg vurderte å hente meg noen fisker her i bergen reiser imorgen.

Hvordan kan jeg frakte disse?
Kan jeg bare frakte disse i den vanlige bagasjen å pakke de gått inn eller hva gjør man?
Plussmedlem
Det finnes flere tråder om dette på AF, men søkefunksjonen er jo ikke akkurat den beste nå...

Men her er en, og her er en annen.
Denne?
3. Du pakker fisken i bagasjen din som skal sjekkes inn, og håper det går greit. Du kan risikere å bli stoppet i bagasje sjekk, men det er lite sannsynlig. Det er ikke lovlig å sende levende dyr på denne måten, så hvis det blir oppdaget kan du risikere å måtte ta fiskene ut av koffertene.

Tenkte å bruke denne metoden. Men vil det ikke bli såpass kaldt i bagasjerommet at fisken dør? Reiser da mellom bergen - tromsø
jeg ville snakket med flyselskapet for å spørre om å ta de som hånd bagasje. men det er jo regler for flytende greier da men.. går ann å høre med de kanskje.
Har vært en tråd med dette temaet tidligere. Der man har ringt og fått ja, kommet på flyplass og fått nei. De diskuterte litt, og fikk ja til slutt likevel, siden fisken svømte rundt. Altså er dette avhengig av hvem du treffer, og ikke noe som bør satses på.

I bagasjen står man fritt til å ta med fisk tror jeg, men bagasjen får juling på veien, skade kan unngås ved god og solid pakking. Eventuelt kan det kanskje være mulig å frakte dem der de har katter og hunder. Der er det varme og lys. Mulig dette ikke går likevel da de kan argumentere for at vannet kan være sprengstoff, øvrig bagasje er i bombesikkert rom nemlig.

Ring flyselskapet og be om å få ta de med på lik linje med hund og katt. De blir da plassert i oppvarmet trykk-kabin og det koster ikke allverden så lenge du selv er med på flyet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap