Fisk inne i utvendig pumpe

Skulle slamsuge akvariet i kveld og bestemte meg i samme slengen for å åpne den utvendige pumpa. Tømte ut alt vannet i den i ei stor bøtte og skulle til å tømme dette i dass. Da hopper en purpurgoby ut av bøtta og lander på gulvet. Den var svært mager, men den levde.. Jeg hadde regnet med at denne fisken hadde dødd for en månede siden, og at den var spist av diverse reker/andre fisk i akvariet. Men den har altså overlevd ca 1 mnd i pumpa.. Den måtte ha kommet seg inn gjennom innsuget, som har netting foran, men tydeligvis ikke finmasket nok.. har selvfølgelig ordnet dette nå.. Nå spiser den som bare det og svømmer rundt. Noen som har opplevd noe lignende?
Jeg trodde at sverddragerhannen min var død og spist opp, men da jeg skulle rense det innvendige Juwelfilteret etter en mnd tid ca. så svømte den feit og fornøyd i filterboksen.
Vi er neppe de første eller de siste som opplever dette. Dette er veldig vanlig, spesielt yngel som kommer i filterboksene og vokser opp der. Jeg regner også med at de fleste har en eller annen sneglekoloni i filtrene sine.

Jon
Jada, jeg har funnet mange Corydoras yngel i mine utvendige filtere!
Både Corydoras weitzmani, C. panda og C. adolfoi har blitt reddet ut av en mørk barndom i filtertønnas gjørme og blitt sluppet ut i akvariet. Utifra størrelse og fargemønster har nok flere av dem vært der i kanskje mer enn to måneder også...

Dette har lært meg å sile innholdet i filtertønnene over en stor håv som ligger på tvers over en bøtte, hver gang filtertønnene skal tømmes pga stor-rens
Som oftest finner jeg store kolonier med reker der også.

Jeg gidder ikke å rekesikre innsuget på de utvendige filterne for da må jeg stadig nedi for å rense svampen.
Såpass
Hm.. godå å høre at jeg ikke er alene da Siden fisken er 5 cm lang tror jeg den måtte ha blitt sugd inn i en skjøt som ikke var helt fast. Utrolig allikevel å se hvor hardføre enkelte fisker er
Mista den en øreålen
e en hal måne ver det ti for å rense filtere så fant jeg den der var ikke utmagra heller
Fikk et discuskull ca 01.mars i år - etter att ungene var föret opp og solgt så ble akvariet og pumper ryddet og tømt. Da fant vi en discusyngel som hadde gått i bunn av punpehuset i lang tid, da innsuget ikke gir stor mulighet for fiskeyngel å komme inn der.
Nå skal det sies at den var ikke noe prakt eksemplar men det viser bare at discusyngel er vesentlig mer hardføre enn mange mener...
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap