Frakt av fisk og annet

Denne er lagt inn med tillatelse fra webmaster.

Jeg driver et lite transportfirma med hovedbase i Lier. Vi frakter stort sett elektronikk som stasjonære og bærbare pc'er, mobiltelefoner, skrivere osv. Trekker du en strek fra Bergen - Lillehammer - Hamar - Oslo - Kristiansand - Stavanger - Bergen så har du det meste vi dekker. Vi kjører etter hovedårene og med stedene langs veiene så dekker vi det meste av sør - øst og vestlandet på våre faste ruter.

Pilotprosjekt:
Jeg ønsker å lodde stemningen og behovet for frakt av fisk og annet på strekningen Drammen - Kristiansand i første omgang (tirsdager og fredager). Forutsetningen for frakt er at vedkommende som sender og mottar er tilgjengelige på dagtid og litt etter våre ruter/tidspunkter. Dette er selvfølgelig justerbart innenfor gitte rammer og som kan diskuteres. Er dette liv laga så vil vi forsøke å utvide tilbudet litt etter litt. Vi har her tenkt mest på fisk og annet levende til akvarie, store kolli som akvarier må vi ta forbehold om.

Alt som sendes må pakkes forsvarlig og i håndterlige størrelser. Vi sørger for forsvarlig frakt - Dør til Dør!

Vi opererer med stykkpris: 1 pakke = 1 pakke 10 pakker = 10 pakker
Heller to tre pakker enn for mye fisk i en pakke!
Et akvarie av størrelse vil naturlig nok koste mer og etter avtale.

En pakke vil koste 68,- + mva, totalt kr 85,- (innenfor Drammen - Kr. Sand)
Beløpet kan gjerne betales med en gang, eller faktureres, kvittering i form av fraktbrev.

Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på dette tilbudet og spørsmål besvares så fortløpende som mulig. Telefonnr legges ut når dette er hensiktsmessig og i annonse til fordel for akvaforum.

Tor
Synes det høres ut som en super ide
Dette er noe jeg har etterlyst i mange år ,så håper dette er noe som kommer igang og at det blir anledning til å frakte til Bergen (vestlandet) også. Det er vel kanskje vi og ellers nordover i landet som sliter mest med å få tak i fisk mm.
Det her virker jo supert! Kommer garantert til å benytte meg av dette. Håper dere får markedsført dette godt slik at så mange som mulig vil benytte seg av dette. Skal hjelpe til med det så godt jeg kan

Om dere i tillegg etterhvert hadde fått til frakt av akvarier, så blir dette et kanontilbud!
en rute oslo -bergen hadde iallfall ikke vært spesiellt dumt da.. men seff kommer det ann på pris da. har selv hatt en del turer bergen-oslo t/r og det tar på. så noe slikt som dette ønskes velkommen. og sende med fly er dyrt. og skal man reise med tog koster jo også dette penger da seff. så dette kan jo bli arti og se utviklingen på da.håper det blir en realitet.
Hyggelig...
med tilbakemeldinger på dette

Prøveprosjektet er som sagt strekningen Drammen (Oslo - Lillestrøm) til Kristiansand i første omgang, så blir det vurdert fortløpende.

Akvarier bringes også, men bare etter nærmere avtale da vi må se an plass og slikt. Men velkommen skal dere være, vi akvarister må holde på vannet :P

Tor
Til bergen
Henger meg på ruten til Bergen.
Håper dere får det til og utvider til Bergen.
Så mye fisk som feks Mona selger som jeg har lyst på. hehe

Espen
enig en bergen rute hadde vært topp oslo bergen
Engasjerende!
Så bra at dere engasjerer dere og ønsker litt her og der

Jeg ser gjerne at dere kommer med forslag til hvordan fisken/tingene skal pakkes (etter deres hode) slik at det er holdbart under frakt.

Så: Hvor lenge er det etter deres mening, forsvarlig å oppbevare fisken i en pose.. Dere skjønner meningen med spørsmålet, hehe! Det skal jo ikke gå så lang tid med frakt, men i tilfelle virkelig ullfille, sånn for å sette det på spissen.

Vi ønsker at dere får forsendelsen i bra stand hva angår embalasje, innhold og minst mulig stress. Forslag til retningslinjer fra dere som har sendt slikt før mottas med takk

Tor
om større fisker 5-10 cm str singelpakkes og settes tett i en isopor kasse som teipes igjen burde de klare 8-10 timer. men burde da også være sender som bør garantere for at de er skikkellig og forsvarlig pakket da. men at transpotør også vet til en viss grad åssen fisk pakkes. men i slike tillfeller som dette er i mitt syn tanspotør en ikke har direkte noe ansvar om det skulle skje noe med mindre det går utover avtalt rammer. feks at det tar vesentlig lengre tid med transporten enn anntatt grunnet div grunner da. litt slik jeg da ser det. uhell kan skje uannsett hvem som transpoterer da.
Slenger meg på som fan av rute Oslo-Bergen
Jeg har sendt og fått tilsendt fisk ferskvann/saltvann og levende koraller både til/fra Oslo og Trondheim med buss og det har godt helt fint.

Enkelte fisker så som Corydoras har jeg pakke en i hver pose, men andre fisker ,hvis de ikke er altfor store, kan gjerne pakkes flere sammen. Posene må da være litt størrelse på ,ikke så mye vann men masse luft i posen. Fiskene bør forøvrig ikke fores 1-2 dager før de sendes.

Pakkes så i en isoporkasse ,ha gjerne litt bobleplast eller lign.rundt/mellom posene så de står stødig og tape lokket fast.

Hvis det er veldig kaldt i været så er det en fordel med en heatpack i kassen. Men regner med at dette ikke er aktuellt sidenbilen er oppvarmet og ikke blir stående i lengre tid med varmen av.

Dette er hva jeg kommer på i farten .
Takk :)
saffen
om større fisker 5-10 cm str singelpakkes og settes tett i en isopor kasse som teipes igjen burde de klare 8-10 timer. men burde da også være sender som bør garantere for at de er skikkellig og forsvarlig pakket da. men at transpotør også vet til en viss grad åssen fisk pakkes. men i slike tillfeller som dette er i mitt syn tanspotør en ikke har direkte noe ansvar om det skulle skje noe med mindre det går utover avtalt rammer. feks at det tar vesentlig lengre tid med transporten enn anntatt grunnet div grunner da. litt slik jeg da ser det. uhell kan skje uannsett hvem som transpoterer da.

Vi tar da ansvar for hva vi frakter, uansett hva det er, men uhell kan skje selv om det ikke har skjedd meg enda. Men det kommer vel en vakker dag... Kunder blir uansett kontaktet om noe skjer, et prinsipp jeg har siden det er kundens varer vi lever av, service kalles det visst

Slik frakt som dette skal dokumenteres med eget skjema hvor rammebetingelser er satt for alle involverte parter, slikt sett blir den delen ivaretatt.

Sølvi Gullaksen
Jeg har sendt og fått tilsendt fisk ferskvann/saltvann og levende koraller både til/fra Oslo og Trondheim med buss og det har godt helt fint. Enkelte fisker så som Corydoras har jeg pakke en i hver pose, men andre fisker ,hvis de ikke er altfor store, kan gjerne pakkes flere sammen. Posene må da være litt størrelse på ,ikke så mye vann men masse luft i posen. Fiskene bør forøvrig ikke fores 1-2 dager før de sendes. Pakkes så i en isoporkasse ,ha gjerne litt bobleplast eller lign.rundt/mellom posene så de står stødig og tape lokket fast. Hvis det er veldig kaldt i været så er det en fordel med en heatpack i kassen. Men regner med at dette ikke er aktuellt sidenbilen er oppvarmet og ikke blir stående i lengre tid med varmen av. Dette er hva jeg kommer på i farten .

Bobleplast er i dag allerede i bruk for diverse beskyttelse på kolli, så dette er intet problem. Heatpack kan skaffes, evt andre løsninger kan vurderes og lages. Jeg kjører en Caddy Maxi og trenger ikke større bil til det vi frakter, sånn sett er det litt men ikke mye varme bak i varerommet, takk for tipset
Det er jo litt lettere for deg hvis folk pakker selv ,er vel ikke meningen at du skal gjøre det ?

Det er jo stort sett transport som er problemet for folk og synes heller ikke du skal stå til ansvar hvis fisk fks.dør underveis så lenge du gjør jobben din.

Når jeg har sendt /fått tilsendt så har det tatt mellom 10 og 15 timer. Det er ikke noe problem så lenge pakkingen er forsvarlig og det ikke blir for kaldt.Når det sendes med buss så står kassene i bagasjerommet under bussen og der er det jo ikke alltid så veldig varmt når det kjøres over fjellet. Så midtvinters vil jeg nok være litt mer forsiktig med sending hvis en ikke klarer å holde litt temperatur i bilen..
Fisk som shootgun
På vinteren får du ha fisken som shootgun inne i førerhuset.

Espen
Sølvi Gullaksen
Det er jo litt lettere for deg hvis folk pakker selv ,er vel ikke meningen at du skal gjøre det ? Det er jo stort sett transport som er problemet for folk og synes heller ikke du skal stå til ansvar hvis fisk fks.dør underveis så lenge du gjør jobben din. Når jeg har sendt /fått tilsendt så har det tatt mellom 10 og 15 timer. Det er ikke noe problem så lenge pakkingen er forsvarlig og det ikke blir for kaldt.Når det sendes med buss så står kassene i bagasjerommet under bussen og der er det jo ikke alltid så veldig varmt når det kjøres over fjellet. Så midtvinters vil jeg nok være litt mer forsiktig med sending hvis en ikke klarer å holde litt temperatur i bilen..

Litt av meningen med å spørre er jo at jeg lodder litt hva folk bruker og hvordan det bør pakkes. Siden jeg kjører elektronikk er det jo greit å sikre seg litt info og ta forbehold med forsendelser slik at jeg selv sjekker at evt skader ikke er der og skader elektronikken jeg frakter

I dette ligger også at folk "kvalitetssikrer" egne sendinger i og med at jeg bare skal frakte til og fra. Som tidligere nevnt så skal slike sendinger også få den kvaliteten på frakten den trenger, slik som varme om dette er påkrevet.

[QUOTE=Espen]På vinteren får du ha fisken som shootgun inne i førerhuset.

Espen

Fisk som er virkelig skjøre skal jo taes vare på, og også et ansvar for sender å gi beskjed om, ikke sant?

Tor
Tilfeldig bekjentskap
© Knuters
Reklame for plussmedlemskap