Frosne røde mygglarver

Gjør det noe at frosne mygglarver tiner litt, for så å bli fryst ned igjen? mine begynte jo å tine før jeg haddde kommet hjem fra butikken... og nå skal jeg fryse de ned igjen.
Du bør ikke fryse tinede mygglarver, det kan ha blitt dårlig. Prøv å ha en kjølebag eller noe i bilen når du handler frossenfor=)
Eller få de i butikken til å pakke inn larvene i masse avispapir. Da holder de seg frosne lenge
følger opp videre denne tråden...

for en del av mygglarvene ble sugd inn i det ene filteret mitt, det innvendige. er det farlig? forurenser det veldig?
Så lenge du ikke overforer fordi noe forsvinner inn i filteret er det ikke farlig. Filterbakteriene tar seg av det. Du kan jo skru av filteret når du forer, og sette det inn igjen når fiskene er ferdige.
hvor ofte forer dere med frosne røde mygglarver? hver dag ller bare et par dager i blant ?
Det er opp til en selv, men forer man ofte må man skifte vann oftere i karet da det lett kan bli nitritt, så det er en vurderingssak. Selv mater vi med røde mygglarver og annet frossenfor hver dag, men til gjengjeld bytter vi vann hver/annen hver dag i karene våres.
takk for svar. fiskene vokser fortere av sånt for sant? ønsker jo at fiskene skal bli store og sterke !
akvafanist
takk for svar. fiskene vokser fortere av sånt for sant? ønsker jo at fiskene skal bli store og sterke !

Det er mulig fiskene vokser noe fortere, det har jeg aldri tenkt på, men det er bra å gi variert fòr.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap