Kjøpe lysarmatur på ebay fra usa?
Sitter og grubler litt for jeg er så lei av det lyset som jeg har på 275 l. nå. Og så ramlet jeg innom ebay. Jeg har aldri handlet via ebay før, og dette er i tillegg i statene. Så da tenkte jeg å spør etter råd. Hva må jeg tenke over? Jeg må legge på moms og et lite tollgebyr + frakt. Likevel tenker jeg at det kan lønne seg å betale et par tusen for noe som man må ut med minst det dobbelte for her i landet? Kan jeg bruke elektrisk utstyr fra statene? Satt og siklet litt på noe slikt . Skal tro om det vil passe på et akvarie som er 120 cm langt og 50 cm bredt? Synes det ser så smalt ut på bildet. 8 1/2 inches er vel knappe 22 cm?
Håper noen har råd å komme med. Evt tips om noe annet.
Håper noen har råd å komme med. Evt tips om noe annet.
Postet 27.10.09 kl 02:23
Usa-strøm
hei på du og god natt i huset, Elsebeth ))) lol
duuuu? du bær skaffe deg en sn slik strøm omformer før du deiser på en amerikansk armatur,. siden de har litt andre plugger og strømm styrke der borte,.
har selv vert overthere mange ganger å da brukte jeg en slik liten dings jeg plugga på strømmnettet for å konvertere min plugg til en amerikansk en, fåes kjøpt på chlas olson, bare plugg in i kontakta vri til norsk og vips så funker den fin fint,.
det er en slik universal dings,. kan godt vise deg om du stike innom..
klemm
duuuu? du bær skaffe deg en sn slik strøm omformer før du deiser på en amerikansk armatur,. siden de har litt andre plugger og strømm styrke der borte,.
har selv vert overthere mange ganger å da brukte jeg en slik liten dings jeg plugga på strømmnettet for å konvertere min plugg til en amerikansk en, fåes kjøpt på chlas olson, bare plugg in i kontakta vri til norsk og vips så funker den fin fint,.
det er en slik universal dings,. kan godt vise deg om du stike innom..
klemm
Postet 27.10.09 kl 02:27
Sikler selv nå
oi oi lekkert!!!! sikler litt sjøl!! den er rå lekker!!
oioioi!! 125 dll, plu frakt,. + norsk toll,.
vet ikke nøykatige tollsatsene nå,. men alt over kr 200 får toll avgift på + norsk frakt ,. dyrt,.. men så verdt det om man virkelig vil ha!
oioioi!! 125 dll, plu frakt,. + norsk toll,.
vet ikke nøykatige tollsatsene nå,. men alt over kr 200 får toll avgift på + norsk frakt ,. dyrt,.. men så verdt det om man virkelig vil ha!
Postet 27.10.09 kl 02:29
Hmmm, en slik omformer koster vel ikke mang kronene? Og om man sammenlikner med liknende norske produkter som dette så kanskje en kunne spart seg 1500 kr ca? Er toll avgift det samme som moms? Er veldig usikker på dette. Uff, jeg bør gå og legge meg nå. Får heller drømme videre i senga...
Ja, stikker innom en av de nærmeste dagene. Må jo skrive meg på den lista som ligger på zoo1.
Ja, stikker innom en av de nærmeste dagene. Må jo skrive meg på den lista som ligger på zoo1.
Postet 27.10.09 kl 02:41
Postet 27.10.09 kl 02:58
Postet 27.10.09 kl 08:20
E.B.Er toll avgift det samme som moms?
Nei, tollavgift og merverdiavgift er ikke det samme.
Denne siden fra Toll.no er fin.
Postet 27.10.09 kl 08:24
Endret: 27.10.09 kl 08:26