Hva er dette?

Vi har funnet flere slike under småsteiner i akvariet vårt. Ser ut til at de har fråtset på sandsneglene våre. (Se bilde nr.3)
Er det noen som vet hva det er, og hvordan man kan bli kvitt dem? Jeg har mange eplesnegler i karet, og er litt redd at de skal begynne å spise på sneglebarna..
-Vil ikke bruke gift!!
Ved første øyekast så det ut som små malleyngel, hehe men det er det vel ikke.... Kan det være noen form/type for igler av noe slag? Har det noen kjennetegn,,, øyne, striper, flekker eller lignende? Farge kanskje?
Plussmedlem
loffa
Ved første øyekast så det ut som små malleyngel, hehe

Hehe...Ja, det første jeg tenkte på var Sewellia lineolata...(Jada...S. lineolata er ingen malle... )
Men yngelen fra disse ser normalt ikke slik ut
Loomis
[QUOTE=loffa]Ved første øyekast så det ut som små malleyngel, hehe

Hehe...Ja, det første jeg tenkte på var Sewellia lineolata...(Jada...S. lineolata er ingen malle... )
Men yngelen fra disse ser normalt ikke slik ut

Aner ikke hvordan den ynglen ser ut Loomis, hehe. Men kan det ha fulgt med noen egg fra et eller annet i noen av plantene trådstarter nylig har ført inn i karret? Eller ved andre inntak til karet? Er litt vanskelig å se på bildene hva dette skulle være, men tydligvis er det levende vesner ettersom de spiser sandsnegler. Har det blitt byttet sand, satt inn nye planter, nye røtter eller annet siste tiden, trådstarter?
Jeg synes også det ligner på sewellia lineolatayngel, eller malleyngel av noe slag. Litt nede på siden her er det bilde av sewelliayngel, du kan jo se om det likner?
Og du har jo har jo/har hatt sewelliaer i karet?
Det er nok ikke sewilla.
"Hodet" er den avlange tynne delen på skapningen. Den har ikke øyne, og de største på bildet tror vi er voksne eksemplar, siden vi så en av de bære på små egg.. De er lys sand farge, med spettet mønster av litt mørkere farge på ryggen. Krøller seg sammen som en ball når de ble skyvet av steinene og opp i fatet.
-At det er en slags igle er min teori også. De beveger seg litt slik.
Ja, vi har kjøpt noe mose fra dyrebutikken, så det er mulig det er der de kom ifra.
Helobdella triserialis
Loomis
Kan [URLBLOCK1] ligne?

Ja, det er det!!! (Helobdella triserialis)
Hvordan kan jeg bli kvitt dem uten å skade fisk og snegler?
Noen som har noe erfaring med dette?
Plussmedlem
Her er det noen med lignende problem.
Saltbehandling blir diskutert.

Heidi hadde en annen type igle. Du kan lese i denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap