Fått fiskeunger med prinsesse av burundi.hva skal jeg gjøre holde dem sammen med foreldrene?

Jeg har fått prinsesse av burundi 2 hanner 1 hunn.Hatt dem ca 5-6 månder nå , og trives veldig. Men da jeg kom inn så jeg masse små fiskeunger som jeg lenge har ventet på. Prinsessene passet veldig godt på dem , men finner ikke ut hvem som er faren. Men hva skal jeg gjøre med foreldrene de har et veldig stort og flott territorie. Jeg har 3 praktbotiar og 2 algespisere.. Skal jeg bare ha dem sammen med foreldrene eller burde jeg ta dem over i et 56 liters akvarie?
Prinsessen av Burundi passer veldig godt på ungene sine, og problemet er ofte at de andre fiskene i akvariet blir terrorisert.
Har dette 56 liters akvariet ditt et godt innkjørt filter? Hvis ikke, er det liten vits å flytte noen fisk over i det, for da vil de kunne stryke med av nitritt om de skal være der i noen uker.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg latt dem passe yngelen sin der de er. Om de greier å få noen til å leve opp er det bra og man kan kanskje være like fornøyd med det. Siden de får så mange yngel, er det ikke om å gjøre at hver eneste en lever opp, for da får man raskt et alvorlig plassproblem. De er litt som guppyer de der... de formerer seg fort og blir så mange at man ikke har plass til dem lenger.

PS! Dette innlegget kunne du jo postet i tråden din fra i går som er om samme sak?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap