Har fått snegle invasjon i karet.

... Svigermor har fått snegle invasjon i karet sitt, stakar. Hun ble inspirert av oss andre i familien som har akvarie, til å prøve seg hun også.

Hun synes dette var topp, men så kom sneglene. Sikkert gratis-pasasjerer på planter el., og nå er det ikke så morsomt lenger.

Hun har stilt ultimatum: Enten forsvinner sneglene, eller karet, og karet må hun jo ha.

Så hva gjør en stakkars, nervøs svigersønn, som har all respekt for sin
svigermor, for å hjelpe henne??

Jeg tenkte på Jegersnegler, for Botia er det ikke plass til.
Hvor får man fatt i disse? Kulden er her, så det er vel ingen som sender.
Er det butikker som har disse?

Så hvis det er noen i Akershus eller Hedmark som kan hjelpe oss med dette, blir familiefreden og romjuls-gleden på topp igjen.
Jeg vet ikke hvor i Hedmark du bor, men eg har sett jegersnegler til salgs på Buddy (Maxi i Hamar). De har kanskje slike på andre butikker også.

Ellers kan hun kutte ned på fôringen (matrester = snegleboom på grunn av mattilgang), og plukke/skvise så mange snegler hun ser hver dag. Da blir det mindre av dem.

Så kan du jo se om det hjelper å forklare henne at sneglene ikke er ille å ha på noe vis. De spiser matrester, planterester og er ivrige renholdsarbeidere i karet hennes. I bunn og grunn avlaster de henne med stellet av karet Farlige er de ikke, men det er ikke pent når hele frontglasset er dekket med dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap