Bord til akvarium i trondheim

Hei.

Jeg har et kar på 120l som jeg gjerne vil ha et nytt bodt til.
Nå står det på et gammelt tv-bord, men det er så ruvende.
Karet er ca 75x40cm.

Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få kjøpt slike bord som ikke er så alt for ille i pris, og eventuelt hvilke typer bord jeg kan bruke istede for et bord som er laget for akvarium.
Det er jo ikke bare å kjøpe hva som helst, med tanke på vekten av akvariumet.

På forhånd takk for svar.
turbopia
Hei. Jeg har et kar på 120l som jeg gjerne vil ha et nytt bodt til. Nå står det på et gammelt tv-bord, men det er så ruvende. Karet er ca 75x40cm. Er det noen som har noen tips om hvor jeg kan få kjøpt slike bord som ikke er så alt for ille i pris, og eventuelt hvilke typer bord jeg kan bruke istede for et bord som er laget for akvarium. Det er jo ikke bare å kjøpe hva som helst, med tanke på vekten av akvariumet. På forhånd takk for svar.

Hva med å bygge bord selv? Har bygget flere bord i 2x2tom og 2x4 tom og panelert dem. Selvgjorte bord er spesielt og en kan forme det som en selv vil med bekledning. En velger derfor også høyden en selv vil ha. Praktisk og gøy. Holder på nå med et bord til en 375L og legger ved bilder. Eneste som mangler på bordets ramme er støtte forran og bak.

Bilde 2 viser forrige bordet jeg lagde, det var til en 350L. Bildet ble tatt før fotlistene var på plass. Grunnen til jeg bygger bordene så høye ser du av bilde nr 2 (guttungen på 1,5 år)
Du virker som en handy kar, loffa. Det er ikke jeg. Trenger ett bord til en 250 liter, 100x50 cm. Får det sikkert til hvis jeg har en tegning å gå etter. Hadde du giddet å lage en skisse for meg?
Jonas76
Du virker som en handy kar, loffa. Det er ikke jeg. Trenger ett bord til en 250 liter, 100x50 cm. Får det sikkert til hvis jeg har en tegning å gå etter. Hadde du giddet å lage en skisse for meg?

hehe, her var det jaggu en gammel tråd som dukket opp igjen. Har aldri laget noen skisse eller tegninger på bord eller reoler jeg har bygget Jonas. Jeg sørger bare for å ha nok materialer nok til det jeg skal bygge, og tar alt på frihånd.

Ikke har jeg peiling på slikt heller på data. Kan ellers fortelle at jeg siden denne tråden var aktiv, har jeg flyttet til eget hus og bygget reol i kjelleren, som dekker hele den ene veggen. Brukte heller ikke tegninger til dette prosjektet.

Skal se om jeg finner noen bilder. Ellers finner du også noen i tråden min. Så kan desverre ikke hjelpe deg med tegning eller skisse
Det der var stilig!

Hmm.. Fikk lyst til å gjøre noe slik i kjelleren her også, gitt.
Skulle bare vært litt mer handy...
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap