Egg i 54liter'n (en "dagbok")

Inaktiv bruker
Ja, siden jeg ikke har noen personlig tråd ennå, så tenkte jeg å skrive litt ehr i stede.
Nå(08.02.2010 klokka 02:00) har jeg vært å plukka ut en del egg jeg tilfeldigvis kom til å se oppi 54literen vi har, oppi der går det
viltform av guppy(de kan det ikek være)
en stakkars molly(eneste som har overlevd av molly oppi dette karet, føder vell også eventuelt levdende unger, så utelukket denne også)
corydoras rabauti(kan det være denne som er "synderen" til min forunderlse?, eggen er VELDIG små)
går også noen salt og papper pansermaller oppi der(kan vell være disse også?) også går det noen unge ancistrus(ikke ancistrus egg, de kjenner jeg igjen, også er de alt for unge til at det kan være de)
og til slutt så jeg noen små snegler oppi der nå, (mulig disse har lagt egg?)
Eggene var litt avlange på en måte, ikke vite, men "blanke" med en brun/sort flekk, fant de både på plante og på selve glasset i akvarie.
Plukket ut en del og puttet oppi en bøtte med 3-4cm med vann, så får vi bare se hva det blir av de hehe. de må ha blitt lagt mellom 24:00 og 02:00 engang.
hadde vært utrolig morsomt om det ahdde vært en av coryene, men helt ærlig mistenker jeg at det bare er noen pest snegler Men sannheten komemr vell om noen dager da, om dete r fisk elelr snegler vises jo fort da.
er de rundt en mm store er det garantert corydoras. eggene til pestsnegler er så små at en knapt ser dem
Inaktiv bruker
ja de er nok rundt en mm, hadde i hvertfall ikke problemer med å se de på glasset eller på en litt mørk grønn plante, så er eggene til pestsneglene så små som du sier, så ville jeg nok hatt problemer med å sett de, håper det er corydorsene da, i såfall blir det spenende å se hvem av de det er, om ikke salt og papper pansermaller kan krysse seg med rabautiene da? Da kan det jo virkelig bli spennende å se hva som dukker opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Terje Skage
Reklame for plussmedlemskap