Neon som kan hjelpe mg??

Neon som har noe som helst ide???? Kan det være trygt å ha ca 1tonn plassert på en bjelke eller må det være plassert vannrett slik at vekten blir fordelt på fler bjelker?? Har lagt ved plan tegning av huset.. Ikke så bra, men spør vis det er noe uklart.
Nå er ikke jeg noen tømrer, men hadde prøvd å forsteket gulvet før jeg hadde satt et akvarium på 1 tonn der.
Har heller ikke noe peiling.. Var en som ba meg sjekke plan tegning til huset før jeg satt opp akvariet, siden han mente at det i værste fall kunne ødlegge ekstremt mye.. Sjekket plan tegningen og bjelkene gikk jo helt den andre siden av hva jeg hadde håpet på.. forsterke gulvet ? koster vel også formue vil jeg tro..?
Mulig man kan legge noe på gulvet så man fordelt vekten noe.
Største problemet med hvordan du vil sette akvariet er at all vekt blir på en bjelke. Største parten utenfor bjelke i det hele tatt.
Hvis det er en bjelke innyil veggen og du får satt de ytterste benene på en bjelke kan det kansje holde. Er jo kansje ikke lett å finne ut hvor bjelkene går eller.
Forsterke gulvet koster nok noen kroner ja. Må vel rive opp gulvet. Er som sagt ikke tømrer så vet ikke hvor lett/kostbar denne jobben er.

Prata med en snekker. Han sa at det lureste og billigste er å få vekk akvariet eller sette det på andre siden slik at vekten fordeles på bjelkene... Sa det samme som deg , at må rive opp og sette opp ekstra forsterket bjelke, så blir nok en del kroner ja. Men da tror jeg at jeg setter opp akvariet i kjelleren
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap