Youtube:merkelig gullfisk der hode-"huden" gror over øynene!

Denne gullfisken ser ikke helt sunn ut...........Ryggen går jo i en bue! Og til slutt vokser "greiene" han har på hodet, over øynene slik at han blir blind.

Trodde dette kvalifiserte til dyremisshandling. Bare det å avle fram disse stakkars skapningene.
Enda en merkelig skapning........Ser nesten ikke ut til at han kan svømme....?!?

stakkars fisken,. det foregår mye styggt ute i handelen.
denne gullfisk typen må man faktisk trimme bort huden rundt øynene, så den fortsatt har synet i behold,. helt fryktelig tragisk att dette blir avlet på ..
fine er de ikke heller..
pluss i tilleg så går denne stakkars gullfisken i et bittelite akvarium, selv med den størrelsen.

her viser i alle fall et klassisk eksempel stor gullfisk i liten bolle/akvarium
til skrekk å advarsel.!
Uæææææ
Uff a meien,. det er bare tragisk..

stakars klumpen..
Synes dette beskriver hva jeg tenker;

MrsRopucha Reply
it's sad : (

this sad fish is ugly

when i look it i'll? cry !
dette burde jo være forbudt,.

men så lenge etter spørselen er der etter snåle varianter av fisk så fortsetter jo denne galskapen.
enda verre er det at det betales i dyre dommer etter slike varianter,.

jo rarere og deformert jo mere penger er involvert. skulle jo tro at det var de som er minst deformert og ser mest normal ut som var verdt mest.

Selges disse her i Norge???

De var da utrolig svære! Hele kroppen disser jo når han prøver å bevege seg. Regner med at den må være svært overvektig?

Ser på andre klipp med samme type fisk, at de vises fram på utstillinger. Tenk å premiere det dær.
Disse to hadde jammen go plass:-S

-Knut
Ganske off topic; men se [URLBLOCK1]

WTF?????????Det dær går ikke ann!!!
joda, pacu sammen med piraya, så skjer det der, den hadde blitt bitt i to stakkar,.
Denne her er stor
[External Image]

gullfisk like stor som en huskatt ???
Gullfisk

her er flere typer gullfisk.. så kan man jo selv dømme hva man liker best. men den vanlige er vel finest syns jeg, resten er vel langt over grensen
Bubble-eyes *Brrrrr, fryser på ryggen*
Søte lille løvehode-gullfisk, så stor du har blitt!
Jeg synes det er på sin plass med en lov med restriksjoner på hva man kan avle fram av både fisk og dyr.
Disse store deformerte gullfiskene viser bare hvor lite gjennomtenkt slik avl er!

Og at mennesker orker å sette de inn i så små akvarier skjønner jeg ikke!

Tenk så mye vakrere det er med en stor fin utedam med gullfisk og koi er, istedenfor disse store fiskene inni små akvarier!
julnil
Disse store deformerte gullfiskene viser bare hvor lite gjennomtenkt slik avl er! Og at mennesker orker å sette de inn i så små akvarier skjønner jeg ikke! Tenk så mye vakrere det er med en stor fin utedam med gullfisk og koi er, istedenfor disse store fiskene inni små akvarier!

Ja, har sett mange skrekk-eksempler inne på youtube. Men en del av dem, er nok kun satt opp i lite kar midlertidig, for filming O.L. Ellers har jeg vanskelig for å tro at de kan ha vokst seg så store som mange av fiskene vi ser der inne.
Artemia
Jeg synes det er på sin plass med en lov med restriksjoner på hva man kan avle fram av både fisk og dyr.

I Norge har vi faktisk en lov mot å avle på dyr som vil få avkom som vil lide. Men vi burde bynne å bruke denne loven, for å få bort raser som lider. Eks: "bubbleeye" gullfisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap