Apistogramma borellii i oslo/akershus-området?

I dag målte jeg endelig nitritt på 0 i akvariene mine, og til uka blir det innkjøp av fisk. Førstemann ut blir Apistogramma borellii, men har ikke sett noen i de dyrebutikkene jeg har vært innom den siste tiden. Lurer derfor på
om det er noen privatpersoner i Lillestrøm/Oslo/Akershus-området som kanskje har et Borellii-par til salgs, eller om noen har sett disse ciklidene i en dyrebutikk i området?

Har sjekket dyrebutikken på Oslo City. Tror ikke det er noen på Lillestrøm Akvarium i Parkalleen/torvet med mindre Espen har tatt inn noen de siste ukene. Bortsett fra disse to stedene har jeg ikke sjekket noe særlig rundt, kvier meg litt for å sjekke på Buddy Strømmen da jeg fikk allerede smittede guppy med hvitprikk derfra for et års tid siden, men skal se. Har tittet litt på Tam Alna, har gransket hvert akvarium der, men kan være jeg har oversett noe.

Fint om noen kan si ifra hvis de har sett, så slipper jeg å plage mamma eller pappa med å kjøre rundt i halve Oslo/Akershus
Disse er inne på Imazo sine lister nå så de bør være å få tak i eller kan bestilles hos tropehagen/tam butikker.
Noen eksportører kaller disse "opal" så det hender de er merket med dette og andre "smarte" handelsnavn i butikken.

Beste oversettelsen, eller mangel på sådan av handelsnavn så jeg her om dagen da min LFS skulle selge slør ancistrus, men hadde bare skrevet det som står på svensk fra lista til Imazo "sløyd ancistrus" tror ikke mange vil betale så mye for å få med en sløya ancistrus hjem.
Surreal Dent
Ta deg en togtur til [URLBLOCK1].

Er merkelig nok en regle fra en parodi fra Gullfisken noen år tilbake, som alltid dukker opp når det er snakk om å ta toget til Moss.. Hehe. Hvordan ligger Dahls til i forhold til togstasjon? Har ikke vært der før, og tog hadde helt klart vært enklest.
Se på dette kartet, hvor Dahls er markert med A - du må nok helt opp i høyde med Mosseporten, er jeg redd. Men kanskje du kjenner noen i Moss, eller du er sprek og tar spaserturen. Jernbanestasjonen ser du også på kartet, sør for Dahls, ned mot ferjeleiet (Moss-Horten). Jernbanelinja er den stripla grå-hvite linja som løper nord-sør langs Mossesundet
Huff, nei det ble innviklet gitt. Er grenser for hvor lenge jeg orker å gå rundt i byen som lukter vondt (sorry Moss'inger), hehe. Men ble kontaktet ang A. Borellii, så nå er det i boks. Takker for hjelp uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Brage Lien
Reklame for plussmedlemskap