Forsikring

Er det noen som har spesiell forsikring på akvariet? Altså i tilfelle glasset skulle ryke etc? Jeg mener jeg har lest noe om det i tråder her tidligere, men fant ikke noe når jeg søkte nå...
Jeg har en verdigjennstandsforsikring på mitt 160l akvarie, men jeg er nå i ferd med å bytte forsikringsselskap og det nye selskapet mener dette har vært tull og at en innboforsikring burde dekke føleskader på løsøre og bygningsforsikringen eventuelle strukturelle skader.
Har IF og er nå muligens på vei over til DnB-Nor (om noen har detaljkjennskap til selskapene...).

Alle tips hadde vært fint!
Vel, om eit akvarium skulle sprekke når det er fullt av vatn, er nok ikkje sjølve akvariet som er størst problem å dekke. Har sjølv innboforsikring der vannskader frå akvarium o.l. blir dekka. I tillegg til sjølve akvariumet sjølvsagt.

Så dette bør du nok skaffe deg, og alle ellers som har eit akvarium.
Er det lov å spørre hvilket selskap du bruker? Er vann fra akvariet spsielt nevnt i forsikringsavtalen? Jeg har nå snakka med mange forsikringsselgere og de har alle som en blitt helt satt ut av mine spørsmål om akvarier... (Jeg mistenker at de bare svarer noe for å få meg til å holde kjeft, hihihi! )
Om du søker litt på forumet, så vet jeg det skal finnes en tråd om dette allerede

Der finner du sikkert mange svar
Googlesøk på Akvaforum ga 274 treff på søkefrasen "forsikring av akvarium". Det finnes mange tråder om akkurat dette fra før.
maritstorm
Er det noen som har spesiell forsikring på akvariet? Altså i tilfelle glasset skulle ryke etc? Jeg mener jeg har lest noe om det i tråder her tidligere, men fant ikke noe når jeg søkte nå...
Selve akvariet vil være liten vits i å forsikre iogmed verdien ikke er særlig større enn det du uansett vil måtte ta på egenandelen.
Jeg brukte ikke googlesøk funksjonen, bare søket oppe i hjørnet som sier "søk i alt innhold", noe den tydligvis ikke gjør... Men takk, fikk svar! Tror jeg dropper verdisaksforsikringa da akvariet i seg selv ikke koster mer enn egenandelen!
Jepp
maritstorm
Er det noen som har spesiell forsikring på akvariet? Altså i tilfelle glasset skulle ryke etc? Jeg mener jeg har lest noe om det i tråder her tidligere, men fant ikke noe når jeg søkte nå... Jeg har en verdigjennstandsforsikring på mitt 160l akvarie, men jeg er nå i ferd med å bytte forsikringsselskap og det nye selskapet mener dette har vært tull og at en innboforsikring burde dekke føleskader på løsøre og bygningsforsikringen eventuelle strukturelle skader. Har IF og er nå muligens på vei over til DnB-Nor (om noen har detaljkjennskap til selskapene...). Alle tips hadde vært fint!

vis det knuser får vi det arstatet xD
Forsikringsdekning av akvarieskade
Hei

Har jobbet innen forsikring i 3 år. De aller fleste store selskapene dekker følgeskader av at akvariet sprekker på innboforsikringen. Da er alle skader dekket unntatt selve akvariet. En akvariebenk vil også kunne sees på som en del av akvariet i slike tilfeller.

Noen selskaper har også ett unntak om at følgeskader ikke er dekket dersom selve årsaken til at det sprakk var en handling fra en av hustandens faste medlemmer.

Verdisaksforsikring på de fleste akvarier er bortkastet, da egenandelen ofte er like høy som akvariets verdi.

Kjenner heller ikke til noen selskaper som dekker selve akvariet på innboforsikringen, dersom dette sprekker. Kun dersom det blir stjålet - noe sannsynligheten for er svært lav.

Mads
Inaktiv bruker
Har selv en tråd på dette
Som du kan lese her. Lurte på dette med forsikring selv. Avklaringen jeg endte opp med fra Jo Stenersen var "Innboforsikringen dekker løsøre i boligen herunder akvariet og det som er oppi men ikke ødelagt parkett etc.
Det er det villaforsikringen som dekker, dvs skader som skjer på selve boligen (ødelagt parkett osv) ved lekkasje."
Tilfeldig bekjentskap
© Roy Olsen
Reklame for plussmedlemskap