Alger, hjelp!

Trenger råd!!!
Har hatt stor algeoppblomstring i akvariet mitt den siste tiden. Hvordan bli kvitt dem. Trådalgene er de jeg synes er værst, men det er også penselalger og grønnalger.
Har redusert belysningen til 10 timer i døgnet.
Jeg tilsetter plantegjødsel i vannet, bør jeg slutte med dette? Alle råd tas i mot med takk.
Hei
du kan prøve å ha lyset av i 4 dager uten å mate fiskene. det fungerte på meg. fiskene trenger du ikke å beskymre deg om, for de ken gå lenge uten mat. de kan til å med gå uten mat i uker hvis de bare er i god nåkk stand
Eggs
Jeg tilsetter plantegjødsel i vannet, bør jeg slutte med dette?

Om du skal slutte med eller redusere plantegjødslingen din er ikke så lett å svare på enda, siden du ikke nevner noe om hverken akvariestørrelse eller antall planter og type planter. Har du et bilde av akvariet du kan legge ut her?
Hva slags plantegjødsel bruker du og hvor mye? Hvor ofte gir du det?

Jeg har dessverre ikke noe kamera å ta bildet med for øyeblikket. Karet er et Juwel Trigon 190. Innholdet i karet står beskrevet på profilen min.
Huff, de algene! Ser at plantene dine stort sett er av den langsomtvoksende sorten som tar mye av næringen fra bunnen. Næring i vannet blir det jo uansett så lenge man har fisk som får mat, og ikke særlig balansert uten tilsetning, så hva med å sette inn litt hurtigvekst? Selv har jeg hatt god hjelp av Limnophila sessiliflora, men det finnes mye annet flott i plantebasen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap