Ferskvannsrokke
Postet 06.04.10 kl 05:14
Postet 06.04.10 kl 08:32
Spør i denne tråden, da får du garantert kvalifiserte svar.....
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1064737-Ferskvannsrokker.-Råd-og-erfaringer./page97
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1064737-Ferskvannsrokker.-Råd-og-erfaringer./page97
Postet 06.04.10 kl 12:21
Endret: 06.04.10 kl 12:22
Jepp, sjekk linken som er nevnt. [URL=http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?1064737-Ferskvannsrokker.-R%E5d-og-erfaringer.][/URL]
Men du bør lese masse. Det er ikke bare bare å skaffe seg dyre rokker.
Discus er å regne som guppy i forhold, når det gjelder vannkvalitet osv.
Her er forresten mye stoff om rokker.
Men du bør lese masse. Det er ikke bare bare å skaffe seg dyre rokker.
Discus er å regne som guppy i forhold, når det gjelder vannkvalitet osv.
Her er forresten mye stoff om rokker.
Postet 06.04.10 kl 12:43
Endret: 06.04.10 kl 12:46
Jeg så en ferskvannsrokke på Dyrego på Oslo City forrige uke, utrolig stilig dyr! De hadde den nok inne for noen som hadde bestilt, men om Dyrego i Oslo får tak i en kan sikkert resten av kjeden bestille også. Jeg spurte damen bak disken hvor stor plass den trengte ut av ren nysgjerrighet og hun svarte minst 200 liter (såvidt jeg husker). De blir visst STORE.
Postet 24.04.10 kl 17:09
Endret: 24.04.10 kl 17:09
Postet 24.04.10 kl 19:09
Postet 24.04.10 kl 19:26
Sv:
Jeg kan trygt si at jeg snakker av erfaring, jeg har hatt rokke selv...
Nei, et 200l kar er nok GALT. Meget GALT.
Legg på en null, så har du et kar fisken vil trives godt i.
Etter litt nøyere undersøkelser så jeg at disse skjønnhetene er ikke ment til å bo i noe mindre en 700liter. Har sett en som har overlevd i et 640 i snart to år, men ville ikke prøvd noe mindre.
For å understreke det, min rokke døde.
Nei, et 200l kar er nok GALT. Meget GALT.
Legg på en null, så har du et kar fisken vil trives godt i.
Etter litt nøyere undersøkelser så jeg at disse skjønnhetene er ikke ment til å bo i noe mindre en 700liter. Har sett en som har overlevd i et 640 i snart to år, men ville ikke prøvd noe mindre.
For å understreke det, min rokke døde.
Postet 01.05.10 kl 17:13
Jeg hadde rokker i noen uker, utrolig vakre fisk men veldig farlige.
Til de som skal kjøpe rokker annbefaler jeg å lese litt om piggen.
Jeg gjore den feilen, jeg så rokkene på en dyrebutikk å kjøpte dem, jeg fikk litt informasjon om den men det var ikke nokk. Jeg følte at de bled for farlige til slutt så jeg solgte dem til dyrebutikken. Det var bare flaks at jeg fikk solgt dem til dyrebutikken, flere dyrebutikker tar nokk ikke i mot rokker igjen.
Om fem år skal jeg komformeres så da får jeg litt penger så da står rokker på listen igjen. Jeg har 300l kar så jeg måtte uannnsett ha solgt dem når de hadde blitt for store. Om fem år står litt over 700l kar sikkert på rommet mitt så da blir det nokk rokker.
Til de som skal kjøpe rokker annbefaler jeg å lese litt om piggen.
Jeg gjore den feilen, jeg så rokkene på en dyrebutikk å kjøpte dem, jeg fikk litt informasjon om den men det var ikke nokk. Jeg følte at de bled for farlige til slutt så jeg solgte dem til dyrebutikken. Det var bare flaks at jeg fikk solgt dem til dyrebutikken, flere dyrebutikker tar nokk ikke i mot rokker igjen.
Om fem år skal jeg komformeres så da får jeg litt penger så da står rokker på listen igjen. Jeg har 300l kar så jeg måtte uannnsett ha solgt dem når de hadde blitt for store. Om fem år står litt over 700l kar sikkert på rommet mitt så da blir det nokk rokker.
Postet 30.12.11 kl 19:54
Postet 14.01.12 kl 21:45