Underlag under akvarium?

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, men jeg prøver under denne :P

Altså, underlag under akvarie på 375 liter, som står på tilhørende bord, er det nødvendig, eller kan det fint gå ann å sette det direkte på bordet? Er det litt risky å ikke ha et håndkle eller noe annet mykt mellom selve glasset og bordet?

Har jo dette på alle de andre, men tanken slo meg rett og slett ikke før etter jeg fylte vann i det store :S

Setter pris på svar som sier at jeg ikke trenger noe ;P

Mvh Stine
Er det helglass eller ramme på akvariet ditt?

Er det rammeakvarie kan du eventuelt sette dette oppå ei tynn isoporskive, hvis du har ei heldekkende bordplate.

Er det derimot et akvarium uten ramme, bør du ha noe mellom bordet og glasset. Det finnes "egne " matter til dette bruket, ellers kan du bruke liggeunderlag, er det porsabord kan du f eks lime tettelister til vindu mellom glass og metallet osv.
Takk for svar

Det er ramme akvarium.
Er det "farlig" å ikke ha noe under, vet du noe om det?
Veldig mange har slike akvarier uten noe under og det er ikke noe problem. Men skulle du ha hatt en stor dekorasjon av stein i akvariet ditt ville jeg ha forsterket bunnglasset med en heldekkende plate og isopor bare for å være sikker.
Ja sant det, høres veldig logisk ut.
Takker for svar
Om du har planer om å ha store steiner/tung dekorasjon oppi akvariet, ville jeg heller gått for liggeunderlag under sanda.
Har et litt dumt spørsmål her. Gjør det noe om det ligger et lite lag med sand mellom liggeunderlaget og glasset under sanden(biltemasand)? Med tanke på små sandkorn som kanskje ligger og gnir/presser ned mot glasset?
et og annet sandkorn vil alltid komme imellom.

Underlaget vil ta av for støtene, så det vil ikke ha noe å si.
Greit, da prøver jeg med underlag KUN under sanden inni akvariet, og håper det går bra :O
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap