Underlag under akvarium?
Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge denne tråden, men jeg prøver under denne :P
Altså, underlag under akvarie på 375 liter, som står på tilhørende bord, er det nødvendig, eller kan det fint gå ann å sette det direkte på bordet? Er det litt risky å ikke ha et håndkle eller noe annet mykt mellom selve glasset og bordet?
Har jo dette på alle de andre, men tanken slo meg rett og slett ikke før etter jeg fylte vann i det store :S
Setter pris på svar som sier at jeg ikke trenger noe ;P
Mvh Stine
Altså, underlag under akvarie på 375 liter, som står på tilhørende bord, er det nødvendig, eller kan det fint gå ann å sette det direkte på bordet? Er det litt risky å ikke ha et håndkle eller noe annet mykt mellom selve glasset og bordet?
Har jo dette på alle de andre, men tanken slo meg rett og slett ikke før etter jeg fylte vann i det store :S
Setter pris på svar som sier at jeg ikke trenger noe ;P
Mvh Stine
Postet 18.05.10 kl 09:52
Er det helglass eller ramme på akvariet ditt?
Er det rammeakvarie kan du eventuelt sette dette oppå ei tynn isoporskive, hvis du har ei heldekkende bordplate.
Er det derimot et akvarium uten ramme, bør du ha noe mellom bordet og glasset. Det finnes "egne " matter til dette bruket, ellers kan du bruke liggeunderlag, er det porsabord kan du f eks lime tettelister til vindu mellom glass og metallet osv.
Er det rammeakvarie kan du eventuelt sette dette oppå ei tynn isoporskive, hvis du har ei heldekkende bordplate.
Er det derimot et akvarium uten ramme, bør du ha noe mellom bordet og glasset. Det finnes "egne " matter til dette bruket, ellers kan du bruke liggeunderlag, er det porsabord kan du f eks lime tettelister til vindu mellom glass og metallet osv.
Postet 18.05.10 kl 10:13
Postet 18.05.10 kl 10:59
Veldig mange har slike akvarier uten noe under og det er ikke noe problem. Men skulle du ha hatt en stor dekorasjon av stein i akvariet ditt ville jeg ha forsterket bunnglasset med en heldekkende plate og isopor bare for å være sikker.
Postet 18.05.10 kl 11:56
Postet 18.05.10 kl 12:02
Postet 18.05.10 kl 12:05
Postet 18.05.10 kl 12:13
Postet 18.05.10 kl 12:24
Postet 18.05.10 kl 12:59