Hvordan øke ph i vannet?

Inaktiv bruker
Jeg sjekker pH jevnlig og nå er den plutselig helt nede på 6. Den pleier å være 7. Det eneste nye i akvariet er et par mangrooverøtter . ..

Men hvordan får jeg økt pH verdien i vannet?

Jeg har elfenbenciklider og de skal vel ha minst 7 i pH antar jeg...
Kalkstein gjør nok susen, men da stiger også hardheten i vannet. Med natron kan du også øke ph'n. Da er det snakk om 1/4 ts eller noe i 5 l vann for å oppnå pH på 7,5.
Inaktiv bruker
Ok, kalkstein? Er det en stein man får kjøpt på dyrbutikken eller? (Tror ikke det gjør noe om hardheten øker litt for denne type fisk.)

Natron høres litt skummelt ut å bruke
Inaktiv bruker
Jeg skiftet litt av vannet nå så nå er jeg ihvertfall oppe på 7 i pH men er det slik at mangrooverøtter generelt senker pH verdien i vannet? I såfall bør man kanskje ha kalstein i vannet. De er ganske nye da, de er bare noen dager gamle disse røttene og kanskje det blir bedre med tiden?
Embla Ofelia
Ok, kalkstein? Er det en stein man får kjøpt på dyrbutikken eller?

Ja. Selv har jeg tatt skallet av kokte egg, knust det og hatt det oppi akvariet. Gjør samme nytten.
Inaktiv bruker
Ok, eggeskall altså. Da må jeg kjøpe egg, og jeg som ikke spiser egg engang, siden jeg er veganer
Det blir dyrt for deg om du skal drive og koke egg bare for å bruke skallet og kaste resten

Bruk denne fra Webzoo. Varer lenge, billig i bruk. Hvitt pulver som blandes ut i litt vann og tømmes i akvariet. Men husk å ta det gradvis over noen timer! Alle endringer av ph må skje veldig sakte og rolig, litt og litt om gangen.
Hei
man får også kjøpt ph+ i dyrebutikken. vet ikke helt hvordan bruker det,har aldri brukt det selv. bare sett det i butikken;P
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap