Partikler og støv? irriterende..

Vet ikke om jeg poster dette på rett sted, men prøver..

Greien er at vannet i akvariet mitt har i noen uker/mnd vær fult av små partikler eller støv liksom.. Utrolig irriterende.. Noen som har en formening på hvorfor det er sånn? Jeg har to utvendige filter eheim 2026 og 2028 tror jeg..(veldig vanskelig å se nå da den lappen som det står på er på baksiden inni ett trangt skap..) De går som en kule begge to og jeg har prøvd å rense pumpen flere ganger og hatt filter watt i og byttet den ofte, men det blir liksom ikke bedre.. Nå skal det sies at jeg dessverre har altfor mange ancistrus.. kan det være de som roter så voldsomt at det aldri får kjangs til å legge seg eller? Det ligger støvlag oppå bladene til plantene.. :/ Prøver å tynne litt ut i ancistrus bestanden, men det er ikke lett å fange de rakkerene der altså..

Vil ha klart vann igjen.. (altså det går fint an og se inn i akvariet, det er ikke så gale, men bare så irriterende..)

Inaktiv bruker
Jeg hadde det samme problemet da jeg hadde sånne fisk som rotet på bunnen. Huff... aldri mer Nå er vannet helt klart, for jeg har bare ciklider.
da er det sikkert ancistrusene som har mye skyld i støvet her i huset.. :/ jeg får tynne ut litt til i denne bestanden.. Prøver liksom å bli kvitt alle sammen men jeg fanger og fanger og når jeg har fanget en hel haug å kvittet meg med de så kommer det fram flere.. jeg har altfor mange..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap