Hvilken "fiske" dyrepark anbefales?

Jeg driver å tenker på å reise ett sted..
hvor som helst egentlig.. må bare være i tilknyttning til en flyplass og ikke koste alt for mye å reise, så spania og lignende er uaktuelt..
Men jeg vil gjærne se på akvarier..
Har tenkt på Bergen..
Er det noen andre anbefalninger?
kanskje akvariet er det beste? ikke vet jeg
Akvariet i Edinburgh er fint. Og så er jo selve byen nydelig også. Kan anbefales. Akvariet i London også. Og begge plassene er det forholdsvis billig å reise til (f.eks ryan air flyr til London, og til Glasgow, som bare er et par timer på tog timer unna Edinburgh).

Syns forresten ikke Akvariet i Bergen er noe særlig. Verdt å se en gang, men det er ikke akkurat imponerende.
Ne-ei, Edinburgh sier du? Jeg drar jo dit i morgen tidlig! Artig artig, da må den stakkars venninna mi bli med dit en tur gitt Vil også nevne at flyturen kom på 800kr tur-retur, så det er ingen avskrekkende pris. 2500,- for fly og hotell onsdag-mandag.
Stine Sofie
Ne-ei, Edinburgh sier du? Jeg drar jo dit i morgen tidlig! Artig artig, da må den stakkars venninna mi bli med dit en tur gitt :-) Vil også nevne at flyturen kom på 800kr tur-retur, så det er ingen avskrekkende pris. 2500,- for fly og hotell onsdag-mandag.

Der kan du lese mer om det. Går tog fra sentrum hele dagen, bare å spørre på togstasjonen. Ca 20 min tur ut av byen.

Om dere skal gå, vil jeg anbefale dere å stikke innom turistinformasjonen først (ligger på Princess street ved stasjonen). Der ligger det også et "box office" som selger biletter til det meste. Antagelig kan dere spare en del på å kjøpe dem der.

Akvariet har forresten en veldig fin haitunell, den lengste i UK.
Takker så mye for infoen, da blir det forhåpentligvis en tur dit
http://www.north-sea.dk/

Her var vi ifjor sommer. Ligger rett ved fergekaien i Hirtshals.
denne!!

masse fint å se og ta på =)
Klumpfisk
Er nødt å legge inn denne.
De har to av den i Norsjø Akvarie. Litt spesiell fisk, kan man si
fisken på bildet blir kalt for månefisk. .. :9
Den har flere navn. I Danmark gikk den som klumpfisk.
Kan jeg låne tråden litt, tro?
Jeg tar sjansen og spørr her, så vi ikke drukner i liknende tråder.
Korriger meg om det er feil!

Skal nemlig noen dager til Sverige i sommer, bo i Strömstad og farte litt rundt.
Noen som vet om akvarier i området der?
Den i England så spennende ut!
takk for masse svar.. !
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap