En super dag på hønefoss akvarium :d
så faktisk i dag et det ene øyet på en blå acara ikke var som det skulle, så fikk fisket den opp og ned i en pose med vann, fikk beskjed på butikken at det var bare og komme tilbake hvis det var noe galt med fiskene, noe de alltid sier
Så med fisken i posen så bestemte jeg meg for og ta med noen malaysiske sandsnegler til de da de ikke hadde noen av disse inne,
fisken fikk jeg byttet på et blunk og sand sneglene sa jeg at de kunne få gratis av meg siden jeg hadde så mange, og at jeg kunne komme med flere seinere å det vart han takknemmelig for.
Da spurte jeg om han hadde noe som økte ph siden jeg skal klekke artenia, da gikk han på bakrommet og fant noe han brukte for og øke ph til malawi og andre akvarier, ser ut som hvit grus! denne kunne jeg få gratis for og prøve sa han
På vei opp trappa spurte jeg om de hadde artemia inne også siden jeg ikke viste når jeg fikk de jeg hadde bestilt på nettet.
Da sa han at han hadde 2 bokser igjen men en dame som hadde prøvd en boks sa at det var dårlig klekke prosent på den, han fant frem en boks det hadde blitt tatt litt av og sa at jeg kunne få denne gratis for og prøve de ut
Jeg takket og bukket og gikk smilende ut av butikken. en boks med artemia kostet 149kr!
så det kan vist lønne seg og gi noe gratis til butikkene en gang i blant også
vart langt dette gitt!
Så med fisken i posen så bestemte jeg meg for og ta med noen malaysiske sandsnegler til de da de ikke hadde noen av disse inne,
fisken fikk jeg byttet på et blunk og sand sneglene sa jeg at de kunne få gratis av meg siden jeg hadde så mange, og at jeg kunne komme med flere seinere å det vart han takknemmelig for.
Da spurte jeg om han hadde noe som økte ph siden jeg skal klekke artenia, da gikk han på bakrommet og fant noe han brukte for og øke ph til malawi og andre akvarier, ser ut som hvit grus! denne kunne jeg få gratis for og prøve sa han
På vei opp trappa spurte jeg om de hadde artemia inne også siden jeg ikke viste når jeg fikk de jeg hadde bestilt på nettet.
Da sa han at han hadde 2 bokser igjen men en dame som hadde prøvd en boks sa at det var dårlig klekke prosent på den, han fant frem en boks det hadde blitt tatt litt av og sa at jeg kunne få denne gratis for og prøve de ut
Jeg takket og bukket og gikk smilende ut av butikken. en boks med artemia kostet 149kr!
så det kan vist lønne seg og gi noe gratis til butikkene en gang i blant også
vart langt dette gitt!
Postet 06.07.10 kl 21:42
Postet 06.07.10 kl 22:24
Postet 06.07.10 kl 22:25
De er utrolig flinke! Fikk levere tilbake Honningguramien jeg kjøpte der for noen mnd siden, den trivdes ikke i akvariet mitt.
Jeg valgte å satse på livlige danio og tetraer, det ble litt for mye stress og feil vannverdier for guramien. Men det var altså min feil og dummhet, men de bare "neida, vi tar den inn igjen vi "
Kjempeflinke, ikke rart de inne på Kuben nesten ikke får solgt fisk :p
Jeg valgte å satse på livlige danio og tetraer, det ble litt for mye stress og feil vannverdier for guramien. Men det var altså min feil og dummhet, men de bare "neida, vi tar den inn igjen vi "
Kjempeflinke, ikke rart de inne på Kuben nesten ikke får solgt fisk :p
Postet 06.07.10 kl 22:37
Postet 06.07.10 kl 22:55
Postet 06.07.10 kl 22:59
Postet 06.07.10 kl 23:02
Postet 06.07.10 kl 23:04
Postet 06.07.10 kl 23:13
Postet 07.07.10 kl 09:10
Sjæl :p Eneste gangen jeg har dratt meg på fotballkamp var da lillebroren min vant tre billetter til en Vålerenga-kamp, og han MÅTTE ha med seg en over 16 for å få lov til å dra x')
Koselig det. Glo på fotball med lillebroren og lillebrorens kompis.
Skal faktisk innom dyrebutikken inne på Kuben i morra for å kjøpe medisin mot hvitprikk, og se om jeg får med meg en slik en bulldogg hjem.. Skal bli artig å se om jeg får med meg noen golden-kardinal hjem eller noe lignende x')
Koselig det. Glo på fotball med lillebroren og lillebrorens kompis.
Skal faktisk innom dyrebutikken inne på Kuben i morra for å kjøpe medisin mot hvitprikk, og se om jeg får med meg en slik en bulldogg hjem.. Skal bli artig å se om jeg får med meg noen golden-kardinal hjem eller noe lignende x')
Postet 07.07.10 kl 12:56
hehe virker som det har blitt litt bedre på kuben etter hu kjerringa vart borte da. kjøpte luftepumpe der som jeg skulle bruke til artemia klekking og da lurte han mannen på hva slags yngel det var, og hva jeg skulle gjøre med de. han var interresert i å kjøpe de hvertfall. men fiske utvalget er ikke det beste der akkurat. men de vet sikkert ikke hva som er lett og bli kvitt enda da. så at de hadde fåttt inne mye gullfisk og koi sist jeg var der ellers så var det stusselig greier, kjøper bare fisk på hønefoss akvarium jeg da. der bestiller de alt mulig hvis de ike har det inne og da er det er etter 1 uke som regel.
Postet 07.07.10 kl 14:05
Jeg så en uanstendig mengde med sølvhai inne der på Kuben O.o
Det hadde vist blitt spurt etter. Sølvhai er ikke en fisk som man bare kan putte i hvilket som helst akvarium, da synes jeg de satset ganske høyt da de bestilte nesten 30 stykker...
Jeg hadde nesten tenkt til å kjøpe kuhlii-ålene der, men de svømte jo oppned, og var illrøde på hodet... Det så ut som samtlige hadde dødskramper O.o
Men de må jo få solgt det, for det er jo nesten alltid tomt B)
Det hadde vist blitt spurt etter. Sølvhai er ikke en fisk som man bare kan putte i hvilket som helst akvarium, da synes jeg de satset ganske høyt da de bestilte nesten 30 stykker...
Jeg hadde nesten tenkt til å kjøpe kuhlii-ålene der, men de svømte jo oppned, og var illrøde på hodet... Det så ut som samtlige hadde dødskramper O.o
Men de må jo få solgt det, for det er jo nesten alltid tomt B)
Postet 07.07.10 kl 14:12
Postet 07.07.10 kl 16:32
Postet 07.07.10 kl 23:45
Postet 08.07.10 kl 07:11
Jeg prøvde å få tak i en slik "minipumpe" både der ute og inne, men der kunne ingen hjelpe meg. Heller ikke med slanger til luftsten, dråpetester eller moonlight.
Men moonlight regnet jeg nesten med at jeg måtte bestille selv :p
Nei, jeg ble ikke så veldig fristet av denne krysningen av fisk, enda den var så dyr x)
Men moonlight regnet jeg nesten med at jeg måtte bestille selv :p
Nei, jeg ble ikke så veldig fristet av denne krysningen av fisk, enda den var så dyr x)
Postet 08.07.10 kl 13:01