Mystiske egg

Hei.
Har fått noe mustifitistisk på glasset i mitt 180 liter som jeg ikke vet hva er. Har ikke sett noe slikt før. Scalaren min er VELDIG på det, og jager alt annet i nærheten. Kan dette være etter mine malaysiske sandsnegler? Selv om jeg ikke har sett noe av dette i mine andre kar, der de og har formert seg. I akvariet bor det følgende.
Scalare, svart neontetra, ancistrus, molly, sverddrager, indisk kloreke, banjomalle, synodontis, malaysisk sandsnegle, praktbotia, palettciklide.
Legger ved bilde.
soleklart scalare egg det der.
hehe...jaha?
Trodde kanskje det var noe snegle greie eller no jeg.
Men......nå har jo den Scalaren min vært alene scalare veldig lenge, den har ikke hatt en partner på ett års tid.
Legger den bare egg allikevel da ? På glasset oppe ved overflata ?

I mangel på en make ,så ser det sånn ut .....:o)
Ja, så lenge scalaren holder alt annet unna og passer disse eggene, må det være scalare egg. Det er slik oppførsel ofte ciklider har ift egg/passing. Står den å vifter over eggene også?
Eggene er jo ikke befruktet, så det blir nok ikke 250tusen små troll nå. Men hun er nok klar til å få en mann da.

Har også hørt at 2 jente scalarer som holder sammen som et par kan legge egg, blir jo litt det samme, ingen befruktede egg.

Hvis du synes hun blir litt for "ivrig" til å passe eggene, kan du fjerne de.
...hehe...ja når jeg trodde jeg hadde sett mye....
Det ser ut til å gå bra, de andre fiskene har "vett" til å holde seg unna.
Nei men da kanskje man skal kikke seg etter en scalare mann da....og de er vel ikke lett å finne etter som jeg leser at det er vanskelig å skille kjønnene......
Artige saker.....
Å finne bare EN gutt, kan nok være litt vanskelig. Men sleng ut en annonse eller noe, mulig noen vet de har en hann til overs. Du har nok en desperat jente... :o)
Ja...trur hu har vært alene forlenge, hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap