Atlantis

Nå er jeg i gang. Helt nybegynner , men har nå fått etablert et Akvarie på 540 liter. Det er morro, vakkert,utfordrende.....MEN jeg liker ikke bakgrunnen!!!! jeg vil ha dybde i det,tanken er å male et utvendig bilde med tema:Atlantis,jeg lager keramikk så tanken er å lage kulisser inne i karet med samme tema. ( noen som har erfaring med keramikk i karet? tror ikke keramikken skal avgi noen giftige stoffer da dette blir brent på meget høy temp. )

Gi meg gjerne tips,skal prøve å følge opp med bilder
Gratulerer med egen tråd og flott kar!!!

Skal bli veldig spennende å se hva du skal lage av dekorasjon, mulighetene er jo uendelige med leire ;D Keramikk i seg selv er helt sikker trygt, mye som selges til akvariebruk i butikkene. Bare evt glasur en kanskje må være noe forsiktig med, men er det godkjent for bruk innvendig i matskåler og kopper, så burde det være trygt i akvariet skulle jeg tro... (husker vi hadde en glasur på folkehøyskolen vi bare brukte på pyntegjenstander, siden denne inneholdt bly...)
Det er en tråd her fra før, der ei dame lager dekorasjon i keramikk, og maler dem. Anbefaler deg å søke etter den tråden, mener å huske hun var ganske flink.

Malingen er forresten ment for å friske opp innvendige bakgrunner, så den er helt trygg. Alternative maleprodukter ville jeg ikke satset på. Navnet på malingen skal også stå i samme tråd som jeg snakker om, lykke til..

edit: Klarer ikke finne tråden! irriterende! ikke så mange dager siden jeg var på profilen hennes heller, hrmf..
Kanskje du kan lage ruiner av keramikk som du kan sette ut under vann i elva eller i røgden sånn at jeg kan ta et bilde av det under vann og lime på bildet bak karet.
Da vil det se ekte ut og finnskogsanda i karet vil jo bli samme farge som på bilde.

Hilsen kristoffer
:-)
det må jo gå an vettu, har foresten limt inn den isoporplata m.mer og fylt på med vann. Tenkte jeg skulle la det stå noen uker å se hvordan det blir ang. vann verdier å om malingen blir sittende
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap