Stimfisk som ikke stimer og litt annet.

Hallo!
Litt tidlig for meg å starte egen akvarietråd ennå, jeg har ikke så mye å vise til foreløpig. Tenkte allikevel å fortelle litt om mine erfaringer så langt i mitt nystartede kar.

Det er på 160 liter og har vært oppe og gått nå i en 6 ukers tid.
Jeg skrev tidligere et spørsmål om dverggurami-paret mitt som ikke liker hverandre. Eller..han liker ikke henne. Igår kjøpte jeg på to hunner til for om stemningen ble litt bedre. Resultat? De to nye jentene blir jaget av både hannen og hunnen. Nice going Elisabeth! Nå er de to nye mye mindre så kanskje dette bedrer seg etterhvert?

Når jeg sto opp idag så jeg hannen øvde seg på skumbobler, et heller tafatt forsøk. Jeg skal kjøpe på noen flyteplanter etterhvert.
Foret de litt ekstra idag for de nye kom ikke opp til overflaten før det var tomt for mat...Hannen sluker jo det meste men til slutt fikk jentene i seg litt mat de og. De er ganske tynne og jeg håper de klarer seg og får spist seg opp.

Så var det 'stimen' min med sort neontetra da. Jeg angrer som en hund på valget av stimfisk!
De er overalt i karet. Stimer bare når jeg kommer med matboksen bort til glasset. Vanlig neontetra stimer mye bedre enn de her, iallefall de jeg hadde før. Tror jeg skal spørre dyrebutikken om de vil ta de inn igjen. Kunne tenkt meg noe annet.
Boraras Merah eller Boraras Brigittae. Buddy på Hamar har tatt inn brigittae nå.
Eller har dere forslag til meg? Noen som holder sammen??

Det var ståa per idag.
Folk sier stadig at rødmunntetra stimer godt, og jeg må si meg enig i det etter å ha hatt en stim på 10 stk i karet en liten stund. Flotte er de også.
Mytola
Folk sier stadig at rødmunntetra stimer godt, og jeg må si meg enig i det etter å ha hatt en stim på 10 stk i karet en liten stund. Flotte er de også. :)

Kjempefine. De stimer visst uansett står det på infoen. Er det jeg vil ha.
Da er det bare å løpe til butikken da, vet du!

Det som også er fint med de er at rødfargen på hodet blir sterkere jo bedre de har det. Hvis de ikke har det bra blir de bleke og rare, og det er en god indikator på vannkvalitet osv.
Nettopp kjøpt meg rødmunntetra og rosentetra, begge stimer utrolig bra, elsker det
Anbefaler begge
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap