Skal ha presentasjon om akvarie

Jeg er en 13år gammel gutt og skal ha engelsk presentasjon om en hobby, nemlig akvarium. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal si. (Jeg vet at denne tråden egentlig er en blogg eller noe slags, men fant ikke hvor jeg skulle lage spørsmpl tråd, så derfor spør jeg her). Det hadde vært fint om jeg fikk noe tips, hvis dere har hatt en presentasjon. Presentasjonen min skal vare i 2 minutter.
Hei du.
Har du akvarium selv? Noen spesielle fisker eller dyr?
Kanskje få med hvorfor akvariehold er så spennende? Tenker da på f.eks dyr, planter, teknikk, kjemi, biologi, biotoper osv. (Biotop: Hvor fiskene kommer fra).
Du kan også ta en titt i artikkelsamlingen. Der står det en del om akvariehold, både for nybegynnere og viderekommende. Kanskje du finner noe der?
Lykke til
Du kan også ta med feilaktive holdninger/myter ang fisk Feks gullfisken
Jeg går ut fra at dette er din hobby, og da er det jo bare å fortelle om hvorfor du liker å drive med hobbyen.

Hvis du skal lage en presentasjon som skal vises på skjerm er det ofte greit å bruke noen illustrasjonsbilder og bare ha stikkord om hva du skal snakke om.
Da har du noe som hjelper deg til å huske hva du skal snakke om og samtidig ikke tar oppmerksomheten fra det du sier.
Hvis du fyller skjermbildene med masse tekst kan det lett bli til at du bare leser det som står på skjermen og at ditt publikum også gjør det.

To minutter går fort når det er noe morsomt du skal snakke om. Lykke til.
Nå skriver du ikke hvilken oppgave du faktisk har fått. Men jeg forstår det dithen at du skal snakke i 2 min om en hobby, og du har valgt akvarium.

2 minutter er ikke mye tid, og sikker ikke nok tid til å lære bort noe som helst. Det viktigste er vel at du sier noe som folk synes er kult å høre på.

Da ville jeg rett og slett stilt spørsmålet: Hvorfor synes jeg akvarier er kult? Og så svare på det spørsmålet.

Eventuelt kan du gjøre det litt vanskligere å spørre: Hva skal jeg si for at tilhørerene skal synes at akvarier er kult? Og så svare på det spørsmålet.

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap