Nybegynner trenger hjelp med plantevalg !

Inaktiv bruker
Hei hei. jeg er nybegynner å ønsker meg noen planter for på dyrebutikker koster de her 70 kr stk å det er altfor dyrt. Har noen planter å selge eller som dere gir bort? Kom veldig gjerne med forslag om hvordan planter jeg bør ha, har et 60 liter og en 120 liter, har også 3 planter fra før,men ønsker meg noen nye store som gjerne formerer seg lett, det vill kanskje også hjelpe meg med å få et renere vann.
Noen forslag om plante typer for jeg har ikke peeiling på sånt ??
Kristian Kilde !
anubias er en enkel plante den våkser ikke så veldig fort. Men den tåler ganske mye mest hardføre planta jeg har hatt. her har den vært igjennom alt fra isbad til 2 flyttelass. Den kan du også feste på røtter. Mulig jeg kan ha noen små avleggere du kan få hornblad og vasspest våkser ganske fort
Inaktiv bruker
ja, nå har jeg lest litt, men finner ikke ut om det er potte plante eller ikke for det skulle vært det helst, men hvis ikke kanskje det går an å plante dem i potter?? så litt på: giant Hygro, corom bosa, aponogeton ulvdceous også anubia,men finnes den i flere typer ser sånn ut?
om de er potteplanter så om du har noen tillovers? kan du sende meg dem da eller?
Flere forslag?
sjekk ut (akvariekjelleren.no) masse billige planter
jeg har noen plantet rett i sanda også går helt greit det. Trenger ikke potter på. Når man kjøper planter i butikken i potter pleier man å ta planta ut av potta og plante di i sanda skal omgjøre litt i karra snart. Bare venter på noen planter jeg har bestilt selv. Så kan jeg plukke ut avleggere og diverse å sende deg
Inaktiv bruker
Jeg har bestilt planter fra akvariekjellern, og er ganske fornøyd. Det var en gang jeg ikke var helt fornøyd, men da fikk jeg nye planter helt gratis! Det står ganske greit forklart hvordan plantene vokser og hvordan de trives.
Det er verdt en titt vertfall=) Pluss at de er MYE billigere enn de du kjøper i dyrebutikk!
Gulrotgress anbefales på det sterkeste. Den kan plantes i substratet og fungerer enda bedre som flyteplante. Dessuten vokser den raskt for bekjempelse av alger, og gir bra med avleggere. For ca. 1 år siden kjøpte jeg en liten ( ca.10 cm.) gulrotgress - plante. Hos meg er den
ene "lille" planten blitt hovedplanten ( 14 stykk ) i alle
mine tre avarier.
Derfor : 70 kr. i dyrebutikken er svært billig for noe som blir så stort og gir et så bra resultat !!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap