Nevn filtere!

Hei!

Kan dere hjelpe meg med å nevne gode filtere som passer godt til en 120 liter?
Jeg kan en: Eheim 2224.

Noen som kan noen andre?

(Er ute etter nytt filter, så vil vite hvilke filtere som jeg kan kjøpe!)
Fluval pluss 3 (innvendig)
Fluval 105 (utvendig)
Jeg ville gått opp til fluval 4+ om du skal ha innvendig og fluval 205 om du skal ha utvendig. har en 205 i en 128l selv og det fungerer helt ypperlig
Vil helst ha utvendig filter ja

Skal sjekke ut de dere nevnte jeg!
Er det noen som har erfaring med dette filteret?

Olympia sea lion EF-400 (400 l/t)
Jeg har hørt mye godt om Eheim, men de er dyre o.O Mener å huske Mona O hovedsaklig hadde Eheims utvendige filtere, så om du blar litt i hennes personlige tråd (søk litt i den tror jeg, den er laaaaaang) så finner du nok mange tanker om ulike modeller.
Jeg kan vel bare nevne det du kan; Eheim 2224. Jeg har et i 125-literen og et i 63-literen, og synes det er et godt og stabilt filter på den tida jeg har brukt det. Jeg har hatt et stående fra april og et fra august. Jeg har kun byttet hvit vatt på toppen et par ganger, og vasket impelleren fordi den begynte å skralle litt.
Eheim er sikkert bra, siden så mange anbefaler dette, men hvor kjøper dere disse, og hvor får dere deler fra????

Jeg fikk beskjed om at det ikke var særlig av dette i Norge nå, men at man kunne handle på nett fra feks Tyskland..... Noe som gjorde det totalt uintresannt for meg....

Vi valgte Am-top kjøpt i norge, til 1/3del av prisen, og er strålende fornøyd med dette....
Jeg tror webzoo selger eheim, både pumper, filtermedier og reservedeler? Jeg så ihvertfall på utvendig pumpe der i sommer når jeg følte meg rik. Ellers er det flere godt utstyrte akvariebutikker som har eheim stående.

Å kjøpe fra utlandet er ikke mer vrient enn å kjøpe fra norsk nettbutikk, og billigere på tross av toll, så jeg ville ikke hatt noen skrupler der. Internett er kjekke greier
oki..... fikk bare forståelsen av at det ikke var så enkelt lengre..... hørte jeg at den norske imortøren hadde kutta, eller noe i den dur da tro??

men etter hva jeg så langt har erfart av Am-top, samt også hørt fra andre som har de i drift, så ser jeg ikke noe grunn til å bruke tre ganger prisen for å få ei Eheim.... tenker å kjøpe et ekstra, for å ha på lur her..... 1000 kr som de koster, er jo ikke rare slanten.... mens ei Eheim, det drar litt mer i lommeboka....

vedr å handle på nett, så er jeg ikke fremmed for det, men liker lite å kjøpe ting utenfor landets grenser, som forhandles her hjemme..... Har liksom litt med prinsipper å gjøre det.... det enten det er filtre, biler, eller hva det måtte være...
Akvafisk
Hei! Kan dere hjelpe meg med å nevne gode filtere som passer godt til en 120 liter? Jeg kan en: Eheim 2224. Noen som kan noen andre? :) (Er ute etter nytt filter, så vil vite hvilke filtere som jeg kan kjøpe!:))

Et forslag; AmTop 3336 - Utvendig filter, kr 825,- hos akvariekjelleren

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=Akvariekjellern&subgid=15&gid=3

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap