Importering av fisk/reker fra usa til norge

Jeg skal til USA snart på besøk til familien min som bor der. Lurte på om noen har erfaring med å ta med eller sende fisk/reker tilbake from USA til Norge. Hvilket papirer trenger man? Kan man bare ta de gjennom flyplassen? Er det lett, vanskelig, verdt det i det hele tatt? Jeg tenker mest på høy klasse Red Bee reker, men kanskje noen fisk også. Men på andre hand så er det storaksjon snart igjen...

Noen av dere der ute som har gjort detter før?!

MVH
Nat
I følge en jeg gjorde en handel med tidligere i år trengte man "Fish and vildlife export clearance" og "EU veterenary documentation". Dette fikk man på "U.S department of agriculture".
Hvis du tar med deg poser med fisk og skal ha med disse inn på flyet tror jeg nok du må ta deg en tur inn på et lite rom med noen "hyggelige" amerikanere. Man får ikke fraktet fisk i pose på fly i Norge engang, så den ideen er det i alle fall bare å legge fra seg. Dersom du skal ha med deg fisk fra USA til Norge må du gjennom det samme som dyrebutikker må for å få tilsendt fisk, med papirer og frakt i isoporesker som kun får bli med flyet hvis de har litt ekstra plass.
Tusen takk for hjelpsomme svar Jeg tror jeg vil bare glemme denne ideen for nå
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap