60l står på ujevn flate..
Hei,
Jeg la just merke til at mitt 60 liters kar står på en nokså ujevn flate
Som du ser på det ene bildet.. Den store ringen er hvor det er høyest oppe asså snakk om 4-5 mm ? Eller mindre... Andre siden er det snakk om 2-3mm(Den lille ringen)
Andre bilde er bare for og vise hvilket akvariu det er...
Hva burde jeg gjøre? Eller går det der helt greit ?
Bilde gjør så det ser ut som benken er kringle vridd ser jeg ^^ Men det er den ikke :P.. Bare mobil kammeraet som tuller
-Sokken91
Jeg la just merke til at mitt 60 liters kar står på en nokså ujevn flate
Som du ser på det ene bildet.. Den store ringen er hvor det er høyest oppe asså snakk om 4-5 mm ? Eller mindre... Andre siden er det snakk om 2-3mm(Den lille ringen)
Andre bilde er bare for og vise hvilket akvariu det er...
Hva burde jeg gjøre? Eller går det der helt greit ?
Bilde gjør så det ser ut som benken er kringle vridd ser jeg ^^ Men det er den ikke :P.. Bare mobil kammeraet som tuller
-Sokken91
Postet 14.01.11 kl 18:52
Endret: 14.01.11 kl 18:54
Er det ikke en bunnramme rundt slik at selve glasset kommer litt opp fra selve bordplata? Akvariet er jo heller ikke så stort. Kan ikke forestille meg at det skulle være noe problem. Men det er ikke helt lett å se på bildet hvordan vekten blir fordelt. Er det slik at all belastning kommer på små områder av bunnglasset, så bør du jo tømme det og rette opp underlaget.
Postet 14.01.11 kl 20:59
Skjær til en bit tykt liggeunderlag eller lignende, slik at det kan jevne ut for deg. Hvis det er veldig store ujevnheter kan du prøve å legge en flat og pen plate under, men det blir ofte mindre pent og du må være veldig sikker på at platen din er jevn, slik at du ikke bare flytte problemet fra bord til plate:-/
Jeg har sett noen bruke en bit av en feilskjært kjøkkenbenk, de er som oftest både vanntette, solide og veldig flat og fin. De fleste plasser som selger kjøkken har slike plater og skjærer dem til, og det blir alltids en de skjærer feil som selges billig istedet for å kastes
Med et rammeakvarium så er dette neppe noen stor krise, men helglass er litt værre.
Jeg har sett noen bruke en bit av en feilskjært kjøkkenbenk, de er som oftest både vanntette, solide og veldig flat og fin. De fleste plasser som selger kjøkken har slike plater og skjærer dem til, og det blir alltids en de skjærer feil som selges billig istedet for å kastes
Med et rammeakvarium så er dette neppe noen stor krise, men helglass er litt værre.
Postet 14.01.11 kl 21:01
Endret: 14.01.11 kl 21:02
Den har en slik plastikk bunnramme ja, Vekta er fordelt på kort sidene 20cm i mitten liksom ? Så vil si 5 cm er oppe på vær side. Utrolig vanskeligt å forklare :P men dere tror ikke det er noe problem da jeg har den bunn rammen av plastikk ? :PStigSEr det ikke en bunnramme rundt slik at selve glasset kommer litt opp fra selve bordplata? Akvariet er jo heller ikke så stort. Kan ikke forestille meg at det skulle være noe problem. Men det er ikke helt lett å se på bildet hvordan vekten blir fordelt. Er det slik at all belastning kommer på små områder av bunnglasset, så bør du jo tømme det og rette opp underlaget.
Postet 14.01.11 kl 21:26
Postet 20.01.11 kl 08:46
hehe ja fult klar over det, det var benken som røyk først hehe , var fuktighet under karet som løftet plata ... det er nå fikset med leca bord og smekke på karet da toppen lekker kondens :PTenyrafarde andre gav deg løsningene, jeg gir deg konsekvensene hvis du ikke løser det: *sprekk!!* *renne* *flomme* *renne* "ARGH akvariet har sprukket!" :)
Postet 20.01.11 kl 08:52
Karet mitt står jo på en slik plastikk list som holder glassplaten 2-4 mm over bordet(Usikker på å mm) Men lurte på om det går at jeg kutter ut hull i mitten av plata så bare den svarte listen står på platen slik at hele bunder er synelig fra under siden, BARE svarte listen som står på bordet kan det foresake at det er større sansyneligt at bunnen kan knuse?...
Legger ved et ilustrasjons bilde så dere forstår hva jeg mener Det røde er det som skal sages den svarte streken er plastikk rammen/listen :P
Legger ved et ilustrasjons bilde så dere forstår hva jeg mener Det røde er det som skal sages den svarte streken er plastikk rammen/listen :P
Postet 21.01.11 kl 01:21
Endret: 21.01.11 kl 01:22
Postet 21.01.11 kl 13:41
Endret: 21.01.11 kl 13:41