Transportere stort glassakvarium.. råd søkes!!

Heisann.. skal kjøpe/hente ett 660 l glassakvarium..
Mitt spørsmål er hvordan best behandlede under reisen...Skal ikke ha fisk/vann i det.. Turen er ca. 30 mil.. Går det å surre d inn i skumgummi madrasser med ei 5 cm isoprplate i bunnen? sliter med å finne stor nok bil..(kan leie, men litt dyrt).
Hva med og bruke en boggi-henger, pakke d som nevnt over, for så skru fast noen støtter på siden og stroppe over...evntult kjøre d i stor bil.. hvordan sikre d da..

Noen med erfaringer å dele... har leita mye rundt på forumet, men finner egentlig bare tips om transport a fisk..

På forhånd takk.
Jeg ville ikke ha stroppet det...er lett før å dra til før mye...så sprekker det.
Det beste er å ha det inne i en bil syns jeg.
Pakke godt rundt det i alle kanter. På siden og under..
Åså pakke ellers ting å tang rundt det slik at det ikke vandrer fram og tilbake inne i bilen.
Kan det stå på 5cm isopor så e jo det flott.

Vi transporterte et på 325L på denne måten. Gikk smertefritt.
Jeg pleier å bruke plastfolie og surre rundt sidene for å unngå at karet får riper under transport. Tror ikke det beskytter mot støt.

har transporert 325 liter 60 mil på en gammel henger. Men en 660 liter er mye lengere, og utsatt for spenn i humper. Derfor viktig at det står på isopor som tar opp dette spennet. Jeg brukte en gammel overmadrass som underlag i tillegg.

stropping er lurt for å holde karet stabilt, men ikke dra til for hardt og skjekk stroppene etter et par km og deretter jevnlig. Ikke la stroppen ta rett i karet, men legg noe isopor eller annet imellom stropp og glass. Bruke flere stropper (gjerne 2 på langs og 2 på tvers) for å fordele trykk og for at karet skal stå stabilt.

Kjør pent ;o)

Har du mulighet til det, så testfyll karet ute, eller i et rom med sluk for å skjekke at det er uskadet når du kommer fram.

Lykke til !
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap