Vanskelig å gi beskjed???

Er det bare jeg som er veldig uheldig, eller er det også andre som har erfaring med tilsvarende. HMMM... Selger fisk privat. Ja, det tar faktisk tid å fange dem og pakke, noe jeg faktisk synes det er greit å gjøre FØR de som skal kjøpe dukker opp. Om de dukker opp. Klokkeslett avtales, men hvor vanskelig kan det være å faktisk gi beskjed om en blir forsinket eller ikke kan komme i det hele tatt??? Det hele ender selvfølgelig med at jeg sender en etterlysning pr sms, gjerne 20 min etter vedkommende skulle vært her... Og da kommer det en eller annen unnskyldning om måkebilen som hadde måkt masse snø akkurat foran garasjen, måtte jobbe ekstra på jobb, bilen ville ikke starte, glemte det osv.... Jeg setter faktisk STOR pris på å få beskjed om dette gjerne på det tidspunkt vedkommende skulle vært her.
Hvis noen ikke gadd å gi beskjed engang, hadde jeg blitt mektig irritert, ja. Gir man beskjed derimot, er det helt i orden å ombestemme seg. Men da bør det helst skje litt i forkant, ikke når man egentlig allerede skulle vært på avtalt sted...

Jeg har heldigvis aldri opplevd at folk rett og slett driter i å møte opp, bare ikke dukker opp altså, når det først er avtalt. Men hadde jeg opplevd det, ville de menneskene aldri fått kjøpe fisk av meg senere iallefall. Man plikter å vise andre mennesker den respekten det er og gi beskjed.

Jeg har opplevd et par ganger å få telefon om at de ikke kan komme enten den dagen likevel, eller at de gjerne vil få lov å hente en annen dag istedet for noe dukket opp. Det er selvsagt i orden. Ting kan skje, og det er helt greit å gjøre om på en avtale!
En fyr som skulle kjøpe fisk av meg en gang, ringte og sa han hadde fått trøbbel med minibank-kortet sitt, det virket ikke i minibankene han hadde prøvd på veien hit. Vel, det kan kanskje høres ut som tidenes dårligste unnskyldning å få fra en fremmed person (hehe ) men jeg trodde han, han hørtes så oppriktig ut i stemmen da han ringte. Så vi avtalte istedet at han skulle komme en annen dag. Og det gjorde han faktisk, så fiskene det var snakk om ble solgt til han, de Jeg hadde allerede fanget inn fiskene da han ringte den første gangen, men jeg bare slapp dem ut igjen, og så fikk de være i karet noen dager ekstra bare.
Det går faktisk mye på å vise andre folk en viss respekt. Om en ikke kan komme, er det minste en kan forvente at folk sier fra.
Plussmedlem
Jeg er helt enig. Jeg syntes folk kan være skikkelig frekke noen ganger. Jeg har opplevd noen som det kom i veien for da jeg solgte fisk, helt fint. Da fikk jeg beskjed i god tid, heldigvis. Jeg håper aldri jeg opplever noen som ikke holder en avtale. Folk bør tenke litt, da, hvor mye styr det kan være for selger å fange fisk, hvis det er fisk det dreier seg om, eller gjøre ting klart. Og tenk å da bare ikke komme, uten å si ifra i det hele tatt! Noe så idiotisk! Nei, folk kan være tette i pappen, altså, jeg blir irritert når jeg hører om sånne folk! Det er skikkelig dårlig gjort mot selger, og det viser hvor respektløse noen kan være.
Tilfeldig bekjentskap
© amr
Reklame for plussmedlemskap